۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۳۲۱۲۲
عضو مجلس خبرگان رهبري:

برخورد منفعلانه و تحت نفوذ دشمن قرار گرفتن به کشور آسيب وارد مي کند

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه وزارت امور خارجه بايد اصول خود را به نوعي برنامه ريزي کند تا عزت، اقتدار و استقلال ايران اسلامي به معناي حقيقي کلمه حفظ شود، گفت: برخورد منفعلانه و تحت نفوذ دشمن قرار گرفتن، به کشور آسيب وارد مي کند.
آيت الله محمد حسن فاضل گلپايگاني

آيت الله محمد حسن فاضل گلپايگاني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، با اشاره به اينکه مردم ايران با شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي انقلاب کردند، گفت: استقلال به معناي روي پاي خود ايستادن است.

 

به گفته وي، بايد از هرگونه وابستگي که امکان تضعيف و ذليل کردن مردم را به همراه داشته باشد، دوري و برحذر کرد.

 

آيت الله فاضل گلپايگاني با اشاره به اينکه متولي اصلي جلوگيري از وابستگي به خارج، وزارت امور خارجه است، گفت: وزارت امور خارجه بايد اصول خود را به نوعي برنامه ريزي کنند تا عزت، اقتدار و استقلال ايران اسلامي به معناي حقيقي کلمه حفظ شود.

 

استاد درس خارج حوزه علميه با اشاره به اينکه برخورد منفعلانه و تحت نفوذ دشمن قرار گرفتن، به کشور آسيب وارد مي کند، اظهار داشت: منفعلانه عمل کردن به معناي عدم دفاع از کشور، اصول و سياست ها است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري با تأکيد بر اين که متوليان امور کشور بايد با اقتدار، عزت، شهامت و جرأت در برابر مسائل بين المللي موضع بگيرند، افزود: موضع گرفتن به معناي قطع رابطه نيست، بلکه با حضور خود بايد اقتدار نظام را به نمايش گذاشته و با منطق قوي حقانيت ايران اسلامي را اثبات کنند.

 

وي با بيان اينکه آمريکا ايران اسلامي را ضد حقوق بشر و حامي تروريست خطاب مي کند، افزود: از طريق رسانه ها، مذاکرات و امور بين الملل بايد محکم مقابل آمريکا ايستاد و مشتي محکم به دهان شان زد.

 

به گفته وي، آمريکا خود پرورش دهنده تروريست و در واقع پرچمدار حمايت از تروريست است، اما بر خلاف واقعيت ايران را در اين زمينه متهم مي کند.

 

آيت الله فاضل گلپايگاني با تأکيد بر اينکه در برابر اتهامات آمريکا بايد از اين کشور شکايت شود، گفت: از اتهامات آمريکا بايد در مجامع بين المللي و دادگاه لاحه شکايت کرد تا پاسخگوي جنايات متعدد خود باشد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب درباره موضع صريح در برابر معارضان، گفت: منفعلانه عمل کردن در برابر دشمن و عدم حمايت از استقلال و عزت کشور، نشانه ضعف است./302/1307/ب1

ارسال نظرات