۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۳۲۱۷۹
آصفری در گفت و گو با رسا:

حل اختلافات ایران و ۱+۵ توسط سازمان ملل خیال خام است

نماینده مردم اراک در مجلس نهم گفت: رفتار سازمان ملل با کشورهای دنیا یک رفتار قرون وسطایی است و ساختار این سازمان نیازمند تغییر است.
آصفری

محمد حسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به  اقدام سازمان ملل در خارج کردن نام رژیم آل سعود از لیست ناقضان  حقوق کودکان، اظهار کرد: متاسفانه ساختار سازمان ملل یک ساختار بیماری است و اگر دولت های جهان فکری برای این سازمان نکنند در آینده سازمان ملل با چالش ها و مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

 

وی با بیان این که اقدامات جانبدارانه ای که سازمان ملل امروز برای دو جریان قدرت و ثروت انجام می دهد، برای ملت ها و کشورهای جهان آسب خواهد داشت، تصریح کرد: امروز سازمان ملل به نهادی برای صاحبان قدرت و ثروت تبدیل شده و کشورهای دیگر هیچ استفاده و بهره ای از این سازمان نمی توانند داشته باشند.

 

نماینده مردم اراک در مجلس نهم با بیان این که امروز کشورهای دنیا زیر چرخ های این دو قدرت له می شوند، تصریح کرد: سازمان ملل جرات هیچگونه موضع گیری و برخوردی در برابر  دولت های وابسته به قدرت و ثروت ندارد.

 

وی ادامه داد: امروز جنایات بسیاری در فلسطین، یمن و عراق با حمایت صاحبان قدرت و ثروت بر علیه ملت های این کشورها در حال انجام است و برخوردهای خلاف حقوق بشر که توسط دولتمردان آمریکا علیه آمریکایی ها انجام می شود در حالی است که امروز سازمان ملل تشکیلات خود را گسترده می کند ولی خروجی برای وظیفه ذاتی خود که حمایت از حقوق ملت ها است را ندارد.

 

آصفری با بیان این که رفتارهای سازمان ملل با مردم دنیا یک رفتار قرون وسطایی است، خاطرنشان کرد:  ما می بینیم جنایتی در یکی از کشور های اروپایی شکل می گیرد دبیر کل درخواست سکوت و ادای احترام  می کند ولی در برابر جنایات چند ساله در یمن، غزه و لبنان بدلیل این که آمریکایی ها به دبیرکل سازمان ملل امر و نهی می کنند سکوت کرده است.

 

وی با بیان این که رفتاری که دبیرکل سازمان ملل در برابر کشتار زنان و کودکان بی دفاع یمن توسط آل سعود داشته است، دولت های دنیا  باید به آن به عنوان یک موضوع اساسی نگاه کنند و تکلیف  بیماری سازمان ملل را روشن کنند، افزود: این که دبیر کل سازمان ملل به تهدید عربستان سعودی که اگر موضع خود را تغییر ندهد پول های خود را در اختیار دبیرکل نخواهد گذاشت قابل قبول نیست و این رفتار بایستی اصلاح شود.

 

نماینده مردم اراک در مجلس نهم با بیان این که کسانی که فکر می کنند سازمان ملل می تواند مشکلات کشورها را برطرف کند اشتباه می کنند، اگر آن ها در موضوع هسته ای امید داشتند که سازمان ملل می تواند وارد عمل شود و اگر اختلافاتی بین ایران و 1+5 شکل گرفت دبیر کل می تواند آن را برطرف کند اشتباه است./858/ت302/ج


 

ارسال نظرات