۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۳۲۲۲۳
یکی از فرماندهان بسیج مردمی:

مراجع تقلید روحیه جهاد را در ملت عراق زنده کردند

یکی از فرماندهان بسیج مردمی در دومین سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی گفت: مراجع تقلید روحیه جهاد را در ملت عراق زنده کردند.
بسیج مردمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، فالح الفیاض، از فرماندهان بسیج مردمی امروز در همایشی که به مناسبت دومین سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی از سوی مرجعیت عراق برگزار شد، به شبهات و اتهام‎های علیه بسیج مردمی پاسخ داد و گفت: بسیج مردمی دو سال پیش با توجه به نفوذ جریان تروریستی و تکفیری داعش، سیطره بر برخی از مناطق عراق و تهدید بغداد به دستور مرجعیت عالی این کشور تشکیل شد.

 

وی افزود: جهانیان به قدرت بسیج مردمی و توانایی آن برای شکست جریان تروریستی و تکفیری داعش اعتراف کرده‎اند.

 

فیاض مقاومت و جهاد را تنها راه آزادی اراضی عراق، حفظ کرامت مردم این کشور و بازگشت به جایگاه حقیقی خود در منطقه و جهان دانست و ادامه داد: مراجع روحیه جهاد را در ملت عراق زنده کردند و بسیج مردمی نیز عزت و کرامت را به این کشور بازگرداندند.

 

این فرمانده بسیج مردمی، اظهار داشت: بسیج مردمی را نمی توان فقط یک نهاد نظامی دانست زیرا بسیج مردمی از میان ملت خارج شده و هدفش محافظت از اراضی، مردم و مقدسات است.

 

وی انتساب بسیج مردمی به یک نهاد طائفه‎ای را ظلم به ملت عراق خواند و گفت: بسیج مردمی یک نهاد کاملا ملی است و در همه عرصه‎ها با جان خود از مردم این کشور بدون توجه به نژاد و دین دفاع می کند. در ابتدای تشکیل بسیج مردمی این نهاد را به عنوان گروه نظامی شیعه می شناختند اما اکنون می بینیم که از همه طوائف و مذاهب در آن مشارکت دارند.

 

فیاض خواستار هوشیار در برابر دسیسه و حیله‎های دشمنان برای ایجاد تفرقه و نفاق بین بسیج مردمی و اقشار مختلف عراق شد و ادامه داد: بسیج مردمی مصون از خطا و اشتباه نیست زیرا انسان معصوم نیست و امکان دارد دچار اشتباه شود.

 

وی تاکید کرد که بسیج مردمی یک نهاد سیاسی و یا وابسته به دستگاه و ارگان‎های سیاسی نیست و اجازه نمی دهد که با خون شهدا معامله سیاسی شود./994/ب902/د

ارسال نظرات