۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۳۲۲۷۱
قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

جناح‌گرایی و خط‌کشی‌های سیاسی در گزینش مدیران آفت کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم خط‌کشی‌های سیاسی ما را از مدیریت‌های موفق دور کند، گفت: جناح‌گرایی در گزینش مدیران سبب می‌شود سرمایه‌های انسانی ما به آسانی از دست بروند.
حجت الاسلام یعقوبی - مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی که در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت وقف و موقوفات، اظهار کرد: وقف از اموری است که نشانه و شاخصه «عندالله» بودن داشته و هر کاری که با مهر عنداللهی ثبت شود ماندگار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه وقف در بستر زمان رنگ الهی و ابدی می‌گیرد، افزود: فرد واقف مال فناپذیر دنیوی را ابدی و ماندگار می‌کند به‌گونه‌ای که موقوفه برای نسل‌های متمادی ماندگار شده و نام نیک واقف نیز برای همیشه به یادگار می‌ماند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه کسانی که در راستای وقف و موقوفات فعالیت می‌کنند نیز در این فضیلت سهم دارند، اضافه کرد: بر این اساس فعالان و کارکنان نهاد اوقاف و امور خیریه افزون بر اینکه به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند در خیر معنوی موقوفات هم شریک هستند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موقوفه کشور نعمت انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: امام خمینی واقف انقلاب اسلامی بود و شهدا نیز با نثار خون و بذل جان خود پای این وقف‌نامه را امضا کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد: بر این اساس باید موقوفه انقلاب اسلامی سالم و کامل به نسل‌های بعدی منتقل شود و همان‌گونه که حفاظت و حراست از موقوفه‌ها ضروری است، حراست از انقلاب اسلامی نیز واجب است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم انقلاب اسلامی مورد دستبرد اجانب و بیگانگان قرار گیرد چرا که دشمنان برای نفوذ به این موقوفه مهم برنامه‌های زیادی دارند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وجود تفکرات حزبی و جناحی در استفاده از توانمندی مدیران مختلف، اظهار کرد: نباید در مدیریت کشور دوقطبی حاکم باشد چرا که جناح‌گرایی و حزب‌گرایی در مدیریت، آفت کشور است.

 

وی اضافه کرد: متأسفانه بسیاری از مدیران با وجود داشتن توان مدیریتی و کارآمد بودن تنها به دلیل تفکرات جناحی و سیاسی کنار گذاشته می‌شوند در حالی که نباید نیروهای کارآمد را به دلیل تفکرات و تمایلات سیاسی از عرصه خدمت به مردم خارج کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم خط‌کشی‌های سیاسی ما را از مدیریت‌های مؤفق دور کند، گفت: جناح‌گرایی در گزینش مدیران سبب می‌شود سرمایه‌های انسانی ما به آسانی از دست بروند.

 

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) در گزینش مدیران به تخصص، تجربه، تعهد و توان افراد اهمیت می‌داد هرچند که این افراد به برخی از سخنان و نگاه امام مخالف بودند اما متأسفانه الآن می‌بینیم در بسیاری مواقع خط‌کشی‌های سیاسی جامعه اسلامی را از مدیریت مدیران توانمند و کارآمد محروم کرده است./202/9314/ب1

ارسال نظرات