۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۳۲۴۴۰
آیت الله دری نجف آبادی:

امامت ستون مرکزی دین در جامعه اسلامی است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی گفت: امامت ستون مرکزی دین در جامعه اسلامی است که باید از آن کاملا حفظ و مراقبت کنیم.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز در مراسم تفسیر سوره مائده در جمع روزه داران در مسجد سیدهای اراک خاطر نشان کرد: امامت ستون مرکزی دین در جامعه اسلامی است که باید آن را کامل حفظ و از آن مراقبت کنیم.

 

مقابله کردن با حکم حکومتی ولی فقیه مقابله کند انحراف است

وی افزود: اگر کسی با حکم حکومتی ولی فقیه مقابله کند و با دشمنان و استکبار دمخور شود این انحراف بشمار می رود.

 

 آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: آیات قبل و بعد از این آیه شریفه به مسلمانان دستور می دهد که دنبال یهود و نصار و اطاعت از طاغوت نروید.

 

فردی که ولایت طاغوت را بپذیرد دچار انحراف شده است

وی با بیان اینکه فردی که ولایت طاغوت را بپذیرد دچار انحراف شده است، خاطرنشان کرد: ولی امر مسلمانان در قرآن کریم خدا، پیامبر(ص) و شخصی است که از سه ویژگی برخوردار باشد.

 

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: شخصی که از سه ویژگی ایمان، اقامه نماز و زکات در حال رکوع برخوردار باشد ولی امر مؤمنین است.

 

 آیت الله دری نجف آبادی گفت: امیرمؤمنان(ع) دارای این سه ویژگی است، بنابراین بعد از الها و رسول الله، حضرت علی(ع) ولی امر مؤمنین تلقی می شود.

 

وی تصریح کرد: قرآن کریم می فرماید: هر کسی به ولایت خدا، پیغمبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) گردن بنهد حزب الله و پیروز است.

 

حمایت کردن از حامیال آل سعود جایز نیست

 امام جمعه اراک با بیان اینکه قبل از آیه 54 در این سوره مبارکه خداوند می فرماید: از یهود و نصار اطاعت نکنید، ابراز کرد: مگر می شود از آمریکا و فرانسه اطاعت کرد، آنهایی که از آل سعود حمایت می کنند.

 

آیت الله دری نجف آبادی افزود: بنابراین مؤمنان باید ولایت خدا، رسول خدا (ص) و امیرمؤمنان(ع) را داشته باشند.

 

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: آیه 57 این سوره مبارکه می فرماید: ای مؤمنین آنهایی را که دین شما را مسخره، شوخی و بازی می انگارند ولی خود قرار ندهید.

 

 آیت الله دری نجف آبادی تأکید کرد: در این آیات خداوند می فرماید مؤمنین عدوی خود را اولیاء قرار ندهید و به آنها دست دوستی دراز نکنید.

 

 امام جمعه اراک ادامه داد: قرآن می فرماید: اگر راست می گویید تقوای الهی پیشه کنید.

 

مهم ترین ستون دین اسلام ولایت است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اطاعت از طاغوت که اعتقادات مؤمنین را به تمسخر می گیرند نوعی از ارتداد است.

 

 وی با اشاره به اینکه مهم ترین ستون دین اسلام ولایت است، تصریح کرد: تمامی ستون های دیگر دین به این یک ستون متصل هستند و این یک ستون مرکزی است.

 

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان احکام روزه، گفت: همه مسائل مربوط به عبادت را باید مسلمانان حفظ و مراقبت کنند.

 

 آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: مسائل شرعی را باید مسلمانان بدانند و از روحانیون بخواهند برای آنها این احکام را بیان کنند.

 

روحانیان باید در مساجد بیشتر به بیان احکام شرعی توجه کنند

وی تأکید کرد: روحانیان نیز باید در مساجد بیشتر به بیان احکام شرعی توجه کنند.

 

 امام جمعه اراک گفت: به طور مثال در رابطه با مساله یوم الشک، یک وقت در رابطه با اینکه امروز روز اول ماه رمضان یا روز آخر ماه شعبان است یوم الشک ایجاد می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در این صورت اگر فرد روزه گرفته و تا قبل از ظهر چیزی نخورده و معلوم می شود روز اول ماه رمضان است باید نیت روزه ماه رمضان را کرده و روزه اش درست است.

 

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: اما اگر فرد بعد از اذان ظهر متوجه می شود ماه رمضان است و چیزی هم نخورده باید افطار نکند.

 

ماه رمضان یک فرصت مطلوب و مناسب برای انسان ها

وی خاطرنشان ساخت: ولی این روزه به عنوان روزه ماه رمضان محسوب نشده و باید قضای آن را بجا آورد.

 

نماینده ولی فقیه گفت: ماه رمضان یک فرصت مطلوب و مناسب برای این است که انسان ها نیت های خود را برای انجام کارهای ارزشمند و خداپسندانه خالص کنند.

 

 امام جمعه اراک یادآور شد: انسان در طول 11 ماه می خورد، می آشامد و فقط به فکر زندگی دنیوی است؛ اما یک ماه رمضان این زمینه را فراهم می کند تا فرد بیشتر از گذشته به آخرت و پروردگار بیندیشد.

 

 وی عنوان کرد: خداوند ماه مبارک رمضان را برای سعادت بندگانش و برای تزکیه نفس آنها قرار داده است؛ بنابراین باید بندگان نیز از این فرصت فراهم شده بهترین بهره ها را ببرند.

 

 آیت الله دری نجف آبادی افزود: در جلسات قبل هم اشاره شده که برای انجام هر عملی باید نیت آن انجام شود.

 

وی اظهار داشت: در رابطه با نیت روزه نیز نکاتی اشاره شده که از آن جمله می توان به نیت روزه در ماه رمضان اشاره کرد.

 

روحانیان در رابطه با احکام دین در جامعه تلاش کنند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآور شد: فرد لازم نیست هر شب نیت روزه ماه رمضان را کند همین که ابتدای ماه مبارک رمضان نیت می کند این ماه را روزه بگیرد کافی است.

 

 آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: برای خواندن نماز نیز همین که فرد وضو می گیرد تا یکی از نمازهای یومیه را به جا آورد کفایت می کند.

 

امام جمعه اراک در رابطه با اقامه نماز به جماعت نیز گفت: اگر کسی نیت کند که فقط پشت سر شخص خاصی نماز بخواند و بعد از نماز متوجه شود این شخص آن فرد مورد نظرش نبوده نمازش باطل است.

 

 آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: اما اگر برایش فرقی نکند که فرد پیش نماز چه کسی است همین که نیت می کند و می گوید اقتدا می کنم کفایت می کند.

 

 وی تأکید کرد: والدین باید به فرزندانشان بیاموزند تا در رابطه با احکام دین و شرع سؤالاتشان را بپرسند و روحانیان نیز باید خیلی بیشتر از قبل نسبت به این مسأله اهمیت بدهند تا احکام دین همیشه به طور کامل در جامعه اسلامی حفظ شود.

 

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان اظهار داشت: فرزندان ما باید از همان دوران کودکی با احکام دین و احکام شرعی آشنا شوند و بیاموزند در رابطه با این مسائل سئووالاتشان را از روحانیون بپرسند./842/201/ب2

ارسال نظرات