۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۴۳۲۴۹۲
استاد حوزه علمیه:

لزوم پذیرش توبه پشیمانی قلبی است

حجت الاسلام والسلمین انصاریان گفت: توبه فرد زمانی مورد قبول قرار می‌گیرد که به طور قلبی از گناهان خود توبه کرده باشد.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان عصر سه‌شنبه 25 مرداد‌ماه در مسجد امیر(ع) گفت: تفکر سبب دست‌یابی انسان به سلسه واقعیاتی است که زندگی بهتر را برای او به ارمغان داشته است.



وی افزود: لزوم پذیرش توبه از سوی خداوند عالمیان پشیمانی از گناه و عدم باز گشت به سوی کردار ناپسند است، خداوند همواره توبه‌پذیر و مهربان می‌باشد.



کارشناس مسائل مذهبی درباره گناه، بیان داشت: اگر انسان هر قدمی را که بر‌می‌دارد بر اساس فهم و تفکر باشد هرگز دچار یأس و پشیمانی نخواهد شد، تفکر در دین اسلام بسیار سفارش شده است.



محقق علوم قرآنی با اشاره به زندگی انبیای الهی گفت: انبیای الهی با تفکر و تشخیص حق از باطل، همواره مسیری روشن برای هدایت بشریت ساخته‌اند.



استاد حوزه علمیه پیرامون غفلت و گناه، یادآور شد: لحظه‌ای غفلت برای انسان مستوجب مصیبتی عظیم خواهد شد که گاه با دعا نیز نمی‌توان اثرات مخرب آن را کاهش داد.



حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به موضوع مشورت، خاطر‌نشان کرد: خداوند بعد از تفکر مشورت را برای انسان توصیه کرده است، مشورت با اهل فن و با تجربه انسان را به جاده سلامت رهنمون می‌سازد.



وی گفت: فردی که از اندیشه کردن به فهم و دانایی برسد به مقام بالایی در عبادت می‌رسد و برخورد این افراد با جاهلان، گفتار درمانی و مدارا است.



استاد حوزه علمیه با بیان مطلبی درباره گذشت و مهربانی، تاکید کرد: متاسفانه در زندگی زناشویی، همسران نسبت به یکدیگر گذشت و فداکاری در رفتارشان ندارند، دلیل بسیاری از طلاق‌ها و درگیری‌های زندگی نبود مهربانی و گذشت است.



کارشناس مسائل مذهبی در پایان گفت: مسلمانان با فهم و تدبیر در آیات قرآن به سعات دنیوی و اخروی نائل می‌گردند و همواره گذشت روحیه باعظمتی برای مسلمانان است./202/856/ب1

ارسال نظرات