۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۳۲۶۱۵
رییس ستاد اقامه نماز کشور:

هر کاری که می خواهیم انجام دهیم سعی کنیم احسن باشد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در جلسه تفسیر قرآن در مدرسه علمیه نواب با بیان اینکه خدا کارش احسن است و از ما هم می خواهد که هرکاری که میخواهیم انجام دهیم احسن باشد، گفت: هر کاری که می خواهیم انجام دهیم سعی کنیم احسن باشد.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در مدرسه علمیه نواب برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قراتی با تأکید بر استحکام کارها گفت: کار باید محکم کاری شود، شما ماشین هم بخواهید سوار شوید راننده ای که گواهینامه پایه یک دارد را به راننده ای که پایه دو دارد ترجیح می دهید چون او کارش احسن است، خدا هم کارش احسن است بارها در قرآن آمده است مانند«احسن کل تقویم»، همچنین از ما هم می خواهد که کارمان احسن باشد در قرآن هم آمده است« فیتبعونه احسنه»، پس هر کاری که می خواهیم انجام دهیم  سعی کنیم احسن باشد.

 

وی در ادامه افزود: مثلاً درس که می خوانیم احسن باشد، در کارهای تبلیغی هم سعی کنیم احسن عمل کنیم مثلا تا مدرسه و نسل نو هست دنبال کار و تبلیغ در مساجد قدیمی و مسجد بازار نباشیم این نوعی کار تبلیغی احسن است.

 

زن در تمامی کمالات با مرد تفاوتی ندارد

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با پرداختن به مقام و جایگاه زن گفت: آیات آخر سوره ی آل عمران درباره ی اولوالالباب و خصوصیات ایشان مطالب بسیار مهمی را عرضه داشته است، در این آیات درباره ی الوالالباب می خوانیم که «یتفکرون» یعنی اهل فکرو تعقلند در ادامه می گوید«یذکرون الله قیاماً و قعوداً» به این معنا که اهل ذکر و یاد خدا در همه حالند و اهل عبادتند، در بخشی دیگر بارها از زبان ایشان دعا های مختلف را ذکر می کند که به معنای اهل دعا بودن ایشان است خدا در ادامه نی افزاید که دعا ایشان از جانب خود مورد اجابت قرار می گیرد اما نکته در آخر این است که خداوند می فرماید:«من ذکر و انثی» این به آن معناست که مقام و جایگاه زن با مرد هیچ فرقی نمی کندو در تمامی کمالات با مرد تفاوتی ندارد.  

 

اهمیت بصیرت

 

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به اهمیت بصیرت در زندگی انسان گفت: یکی از مهم ترین سیلی هایی که خداوند به بشر می زند این است که از انسان بصیرت را می گیرد و انسان نمی داند که باید چه کار کند.

 

وی ادامه داد: در زیارت امام جواد(ع) می خوانیم «الهی ارنی الحق حقا والباطل باطلا» این همان بصیرت است، همین که از خدا می خواهی که حق و باطل برایت متشابه نشود و بتوانی آن ها را از هم تشخیص دهی معنای بصیرت و نشان از اهمیت آن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان با انتقاد از برخی حرف های عامیانه گفت: برخی میگویند فلان کار و یا عبادت به دلم نشست و یا اینکه به دلم ننشست این ها معیار و میزان نیست که برخی می گویند، این اشتباه است، ما باید ببینیم که خدا چه وظیفه ای را برای ما قرار داده است چه به دلمان بنشیند چه ننشیند./863/202/ب3

محمد عبیسی
ارسال نظرات