۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۳۲۶۴۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

ضرورت تقویت ظرفیت های داخلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: با توجه به وجود ظرفیت های بسیاری در آذربایجان غربی انتظار می رود مسؤولان این ظرفیت ها را در همه زمینه‌ ها شناسایی و اولویت بندی کرده و نسبت به تبلیغ و تحقق اقتصاد مقاومتی اقدامات لازم را انجام دهند.
امام جمعه ارومیه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در نود و ششمین جلسه شورای فرهنگی عمومی که  با موضوع بررسی و نحوه عملیاتی کردن الزامات اقتصاد مقاومتی در بعد اقدام و عمل در دفتر امام‌ جمعه ارومیه برگزار شد، گفت: با توجه به وجود ظرفیت های بسیاری در آذربایجان غربی انتظار می رود مسؤولان  این ظرفیت ها را در همه زمینه‌ ها شناسایی و اولویت بندی کرده و نسبت به تبلیغ و تحقق اقتصاد مقاومتی اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی با تأکید بر لزوم آشنایی کامل مسؤولان به توانمندی ها و امکانات استان، خاطرنشان کرد: ظرفیت های استان باید به مردم استان، سایر استان‌ها و کشورهای همسایه اطلاع رسانی شود.

 

خطیب جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، گفت: باید براساس ظرفیت های استان و اولویت ها در راستای تقویت اقتصاد استان، فضاسازی و فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.


وی از جمله عوامل مؤثر در تحقق اقتصاد مقاومتی را جلوگیری از ورود کالای قاچاق به استان و همچنین خرید کالا ایرانی دانست و افزود: مسؤولان نظامی باید جلوی قاچاق را بگیرند و در صداوسیما، رسانه‌ها و فضای مجازی باید کالای ایرانی تبلیغ شود تا مردم با خرید کالا ایرانی معضل بیکاری را هم برطرف کنند.

 

نماینده ولی ‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در اقتصاد دانش ‌بنیان و تحقق اقتصاد مقامتی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت دانشگاه ها در زمینه مطالعه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان بهره گرفته و زمینه لازم برای تبدیل علم اساتید به فناوری و سرمایه را فراهم کنیم.


امام جمعه ارومیه  سازماندهی سرمایه ‌های مردمی در تحقق اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و تأکید کرد: باید فرهنگ‌سازی شود تا سرمایه‌ های مردم به جای مصرف در تزئین باغ و ویلاهای خود، در تولید داخلی و راه ‌اندازی کارخانه‌ ها صرف شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: اشتباه مسؤولان در تصمیم‌ گیری خود یک معاصی است که اثراتش آن گریبان گیر جامعه می شود و مردم عادی باید تاوان تصمیمات اشتباه را بپردازند.

 

امام‌ جمعه ارومیه با اشاره به تصمیم‌ گیری صحیح مسئولین در جلسات و اقدامات خود گفت: مسؤولان باید دقت کنند مبانی علمی و دینی در تصمیم ‌گیری‌ ها رعایت شود.


وی پایان با توصیه به بهره گیری از فرصت ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان ماه استغفار، توبه و انابه به درگاه خداوند تبارک و تعالی است./936/202/ب2

ارسال نظرات