۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۳۲۶۵۱
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز:

اهل بیت صالح‌ترین مفسران آیات قرآن هستند

حجت الاسلام انوری گفت: اگر جهان اسلام و عموم مسلمانان بتوانند به معنای واقعی کلمه قرآن را در زندگی خود پیاده کنند، افکار و اندیشه غربی جایی در ممالک اسلامی ندارد.
ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد انوری، مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز امروز در جلسه تفسیر قرآن دانشگاهیان این مرکز آموزش عالی با اشاره به اقدامات ارزشمند انجام شده در راستای توجه به قرآن پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب کاربردی شدن دستورات و مفاهیم قرآنی در بطن جامعه بوده است.


وی خاطرنشان کرد: در گذشته عمدتا قرآن تنها برای کسب ثواب خوانده می شد، از این رو برای مخالفان مهم نبود که کاری برای تضعیف جایگاه قرآن در اذهان انجام دهند، اما با توجه به رویکرد جدید در سال های اخیر، قرآن به عنوان برنامه زندگی فردی و اجتماعی، جایگاه ویژه‌ای میان مردم به ویژه جوانان یافته است و می‌بینیم که از سوی دشمنان اسلام مورد هجمه بسیار قرار گرفته است.


مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز افزود: در همین راستا دشمنان اسلام از لحاظ علمی نیز برخی شبهات در تفاسیر و نظریه های غیرمطابق با متون قرآن و آنچه معصومین و ائمه اطهار(ع) ارائه داده اند، مطرح می شود که از سوی مراجع و اساتید حوزه و دانشگاه پاسخ داده شده است.


وی ادامه داد: همه این مسائل حاکی از این حقیقت است که در طول زمان، قرآن جایگاه ویژه خود را یافته و مخالفان قرآن را کرده نسبت به انوار آیات قرآن بی‌تفاوت نباشند، چرا که اگر جهان اسلام و عموم مسلمانان بتوانند به معنای واقعی کلمه قرآن را در زندگی خود پیاده کنند، افکار و اندیشه غربی جایی در ممالک اسلامی ندارد.


حجت الاسلام انوری با اشاره به این‌که منشأ بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی؛ غفلت از قرآن و دوری از مفاهیم آیات الهی است، گفت: هدف اصلی دشمنان نیز فاصله گرفتن مسلمانان از مفاهیم قرآنی است، چراکه در این صورت می توانند سلطه خود را در کشورهای اسلامی گسترش دهند.


وی تفسیر به رأی از آیات قرآنی را آفت دیگر جهان اسلام دانست و افزود: اهل بیت عصمت و طهارت شایسته‌ترین و صالح‌ترین افراد برای تفسیر آیات قرآنی هستند، این در حالی است که جهان اسلام طی سالیان اخیر شاهد ظهور گروهک‌های تروریستی به ظاهر اسلامی است که با تفسیر به رأی از آیات قرآن، جنایات خود را عملی می کنند.


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با اشاره به این که دانشگاهیان باید نگاه ویژه و عمیقی نسبت به آیات روح‌بخش و انسان‌ساز قرآن کریم داشته باشند، افزود؛ با در همه رشته های دانشگاهی امکان استفاده و کسب مطالب ارزشمند از قرآن وجود دارد، از این رو فهم عمیق قرآن از سوی دانشگاهیان امری ضروری است.


بنابر این گزارش، سلسله جلسات تلاوت و تفسیر قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان، به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز و با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان این مرکز آموزش عالی برگزار می شود./935/202/ب2

 

ارسال نظرات