۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۳۲۷۲۵
استاد حوزه و دانشگاه:

گدایی از در خانه الهی ویژگی عاشق خدا و اهل‌بیت است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: کسی که عاشق خدا و اهل‌بیت(ع) شود خداوند گدای در خانه الهی شدن را شهوت او قرار می‌دهد، و اجازه اشتباه کردن را به عاشق خود نمی‌دهد.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه شامگاه چهارشنبه 26 خرداد به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخت و درباره یکی دیگر از ویژگی‌های محبت الهی، گفت: افزون بر آنچه در شب‌های پیش درباره محبت خوب مبنی بر اینکه باید شدید، دائمی و رو به افزایش باشد، گفتیم یکی دیگر از ویژگی‌های محبت خوب این است که باید به نفع انسان باشد.

 

وی افزود: محبت خوب باید به نفع انسان باشد یعنی اینکه در این محبت، محبوب به فکر محب باشد که او فرصت عاشقی داشته باشد، بهترین دارائی انسان جان او است که خداوند درباره آن می‌فرماید؛ کسانی که جان خود را در راه من می‌دهند آن را می‌خرم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در محبت خوب محبوب باید به نفع و فکر محب باشد، تصریح کرد: جز خدا کسی نمی‌تواند اینگونه باشد روایتی از پیامبر(ص) آمده است که حضرت موسی(ع) در اربعینی که با خدا مشغول مناجات بود نه چیزی خورده و نه آشامید، چرا که تمام نیازهای او در مکالمه با خدا تامین می‌شد.

 

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به عشق شهدای کربلا نسبت به خدا که سبب شده بود درد زخم و شمشیر را حس نکنند، اظهار داشت: اگر محبوب به نفع انسان باشد برای محب خود فعالیت ‌‌کند همین امر سبب افزایش شعله‌ عشق نسبت به محبوب می‌شود.

 

وی افزود: در مسیر اربعین حسینی از کوفه تا کربلا برخی عشایر همه هستی خود را در راه امام حسین(ع) با عشق هدیه می‌کنند و اذعان دارند که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) جای آن را پر می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند پاسخ نیکی انسان را می‌دهد، ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمودند: قلب انسان دوست دارد هر کس را که به نفع او باشد و دوست ندارد هر کس را که به ضرر او باشد.

 

حجت‌الاسلام پناهیان ضمن بیان اینکه عاشق خدا شدن ضرورت دارد در غیر این صورت در دنیا چوب می‌خورد، عنوان کرد: اگر دل انسان جای دیگری برود نابود می شود، محبوب وقتی به نفع انسان است اگر عاشق نشود ضرر کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه انسان در مسیر عشق الهی خسته نمی‌شود، بیان داشت: کسی که عاشق خدا و اهل‌بیت(ع) شود خداوند هر دفعه به بهانه‌ای به فکر او است و برای نزدیک شدن او به خود نقشه می‌کشد طوری که گدای در خانه او شدن را شهوت او قرار می دهد، وقتی به این اشتها رسید اگر بخواهد سهو کند اجازه نمی دهد که اشتباه کند./202/807/ب1

ارسال نظرات