۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۳۲۷۵۹
استاد حوزه علمیه قم:

نماینده شرع در احكام دین باید قاطعانه عمل کند

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که نماینده شرع در احكام دین باید قاطعانه عمل کند نه با تعارف، گفت: در اسلام اصل رضایت خداوند است نه پسند و تعارف با مردم؛ بنابراین معیار همیشگی اسلام برخورد قاطعانه و از روی یقین با موضوعات مختلف است.
احکام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون(س) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه ایمان حضرت خدیجه(س) به اسلام ایمانی قبل از نزول اسلام بود، گفت: این بانو با انفاق بی حد و حصر به اسوه و الگوی برای زنان و مردان در طول تاریخ پس از اسلام تبدیل شدند.

 

وی افزود: حضرت خدیجه(س) با ثروت خود اسلام را در برابر کفار قریش تقویت کرد و همین موضوع موجب شد در سال‌های قبل از بعثت یهود و کفار قریش نتوانند به حضرت رسول(ص) آسیبی وارد کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید رفتار حضرت خدیجه(س) با حضرت رسول (ص) برای زنان امروزی اسوه و الگو باشد، گفت: حضرت خدیجه با وجود اینکه از نظر مالی از حضرت رسول(ص) برتر بودند حتی برای یکبار ثروت و مکنت خود را به رخ حضرت رسول(ص) نکشیدند بلکه همواره در خدمت اسلام و رسول اکرم(ص) بودند.

 

خانم رانی زنجانی با اشاره به اینکه ائمه(ع) وجود چنین مادری را برای خود افتخاری بزرگ می دانستند، تصریح کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا خود را با نام جده بزرگوارشان حضرت خدیجه به یزیدیان معرفی کردند و بیان کردند که جده ایشان اولین بانویی است که اسلام آورد.

 

وی با اشاره به نکات تفسیری جز دهم گفت: در آیات قرآن کریم میدان های نبرد حق علیه باطل یکی از مراکز رستگاری بیان شده و این موضوع نشان میدهد که رستگاری تنها در مسجد و با عبادت های طولانی محقق نمی شود.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان‌هایی که به شیطان تکیه می‌کنند چه بد سرنوشتی دارند زیرا شیطان، منافق، فریب‏كار، دروغگو و بی وفاست.

 

خانم رانی زنجانی اظهار کرد: همچنین آیات قرآن به صراحت از ما می‌خواهند که در مقابل کفار با ابتکار عمل کنیم زیرا ابتکار عمل عمال شیطان و کافران را گیج می کند.

 

وی سه ویژگی رزمندگان مسللمان را ایمان، صبر و آگاهی عنوان کرد، گفت: انسان همیشه مسؤول است و گاهی به صورت جهاد، گاهی به صورت هجرت، گاهی با پناه‏دادن به مهاجران و گاهی با پشتیبانی از رزمندگان مسؤولیت دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: آیات قرآن می‌فرمایند که اسلام مکتب منطق است و مكتبی كه منطق دارد، عجله ندارد و به دشمن فرصت می د هد تا تعلیمات آن را بشنود، و امنیت او را تضمین می کند تا با فكر آسوده انتخاب كند.

 

خانم رانی زنجانی با اشاره به اینکه انسان مؤمن نباید با شتابزدگی عمل کند، تصریح کرد: شتاب‌زدگی نشانه ضعف ایمان است.

 

وی با اشاره به اینکه مؤمن و حاکم شرعی و نماینده شرع در احكام دین باید قاطعانه عمل کند نه با تعارف، گفت: در اسلام اصل رضایت خداوند است نه پسند و تعارف با مردم به همین دلیل معیار همیشگی اسلام برخورد قاطعانه و از روی یقین با موضوعات مختلف است./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات