۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۳۲۸۴۷
آیت الله دری نجف آبادی:

روحانیان مردم را با تعالیم و احکام دینی آشنا کنند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه روحانیان باید در مساجد واقعیت حق را به مردم بگویند، گفت: روحانیان مردم را با تعالیم و احکام دینی آشنا کنند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شامگاه پنجشنبه در جمع روزه داران در مسجد سیدهای اراک، بیان کرد: برای انجام هر عبادتی نیت و خلوص آن مهم است و باید آن عمل از روی ریا و خودپسندی نباشد تا مورد رضای پرودگار قرار بگیرد.

 

آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: برای نیت روزه ماه مبارک رمضان و روزه واجب معین فرد باید تا قبل از اذان صبح نیت کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی توضیح داد: اگر فرد عذردار و یا مسافر باشد اگر 5 دقیقه به اذان ظهر به مقصد رسید و چیزی هم تا آن هنگام نخورده باید نیت روزه واجب معین و یا روزه ماه رمضان را کرده و روزه اش صحیح است.

 

امام جمعه اراک افزود: اما اگر فرد 5 دقیقه بعد از ظهر شرعی به مقصد رسید روزه اش باطل است و اگر چیزی نخورده بهتر است امساک کند ولی باید قضای آن روزه را به جا آورد.

 

ماه مبارک رمضان فرصت طلایی برای آشنایی با احکام

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: حال اگر روزه واجب مثل قضای والدین و یا قضای واجب باشد و نه قضای معین اگر تا قبل از ظهر فرد چیزی نخورده می تواند قصد روزه غیر معین کند و روزه اش صحیح است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه یک نمونه روزه هم وجود دارد که نیت آن تا قبل از نزدیکی غروب امکان دارد، ابراز کرد: به طور مثال اگر فرد تا نزدیکی غروب چیزی نخورده می تواند نیت روزه مستحبی نماید و روزه اش درست است.

 

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت خوبی برای بحث، تبلیغ، راهنمایی و تبیین معارف اسلامی است، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت طلایی برای آشنایی با احکام، اخلاق و فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر با سیره و سنت اسلامی است.

 

وی افزود: با توجه به این مهم باید همه از این فرصت به دست آمده در راستای تبیین معارف اسلامی بهره برده و روحانیان در منبر مساجد نیز بیشتر برای آموزش و درس این مسائل صحبت کنند.

 

ماه رمضان ماه عبادت و نزول قرآن

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه روحانیان باید در مساجد واقعیت حق را به مردم بگویند، گفت: روحانیان مردم را با تعالیم و احکام دینی آشنا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: محرم و صفر ماه شور عاشورا و امام حسین (ع) و احساسات عمیق و عشق به این امام همام است؛ اما عشق به امام حسین (ع) به این معنا در ماه رمضان نیست.

 

آیت الله دری نجف آبادی یادآور شد: ماه رمضان ماه عبادت و نزول قرآن است که ذاتش برای معرفت افزایی بندگان خدا می باشد.

 

امام جمعه اراک با بیان اینکه باید در این ماه با معارف دینی، قرآنی، معارف نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و سیره اهل بیت(ع) بیشتر آشنا شویم گفت: این ماه فرصت معرفت افزایی و فرصت خوبی برای تکمیل تعالیم دینی مثل قرائت قرآن و احکام دین است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در ماه مبارک رمضان به معراج رفته و در این باره نیز فرموده اند: در ماه رمضان درهای بهشت باز است پس مواظب باشید با گناه درهای بهشت را بر روی خود نبندید.

 

امام جمعه اراک خاطرنشان ساخت: پیامبر(ص) فرموده اند: در ماه رمضان درهای جهنم بسته است پس مواظب باشید این درها را با آلودگی به گناه بر روی خود نگشایید.

 

هر دری از بهشت بعد از شهادتین باز می شود

وی ادامه داد: باید سعی کنیم به این شجره طوبی ولایت و امامت، توحید، رسالت، ایمان، قرآن و اهل بیت (ع) در این ماه چنگ بزنیم تا در آخرت از عذاب جهنم رهایی یابیم.

 

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: پیامبر (ص) در شبی که به معراج سفر کرده اند، فرموده اند: بهشت 8 در و جهنم 7 در دارد و بعضی از علما این علت را بیشتر بودن درجه رحمت خداوند از درجه عذاب پروردگار دانسته اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه در حقیقت بهشت مثل طبقات است و درجات دارد و جهنم دارای درکات است، گفت: پیامبر(ص) فرموده اند هر دری از بهشت بعد از شهادتین باز می شود.

 

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: گشوده شدن هر دری از بهشت غیر از توحید، نبوت و معاد به رفتار، گفتار و اعمال فرد نیز برمی گردد.

 

عدل مکمل توحید و امامت مکمل نبوت است

وی بیان داشت: درهای بهشت 32 مطلب دارد و هر دری دارای 4 مطلب است که شامل مطالبی مربوط به میدان جهاد و اعمال فرد است.

 

امام جمعه اراک گفت: درخت ایمان چند ریشه دارد که در آن سه اصول دین و دو اصول مذهبی که مجموعا اصول دین شامل توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت را تشکیل می دهند را وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: عدل مکمل توحید و امامت مکمل نبوت است پس اساس اسلام توحید، نبوت و معاد است.

 

ضرورت ساخت مدارس و حوزه های علمیه و مراکز دینی

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: ریشه های این درخت ایمان 8 شاخه و تنه دارد که خداوند می فرماید: بهشت و آنچه در آن است و جهنم و آنچه در آن است را ببینید.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پیامبر(ص) می فرماید: در هر دری از بهشت و هر دری از جهنم کلمه ای نوشته شده بود که از دنیا و مافیها بهتر است البته برای کسانی که بفهمند و عمل کنند.

 

امام جمعه اراک ادامه داد: حضرت محمد (ص) در رابطه با بهشت فرموده است: هر کسی می خواهد قبرش وسیع باشد مسجد، مدارس و حوزه های علمیه و مراکز دینی بسازد و هر کسی می خواهد بدنش تازه و شاداب بماند مساجد را تطهیر کند.

 

هنگام نماز فرد باید حواسش جمع و متوجه خداوند باشد

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان ساخت: در ادامه این حدیث آمده است هر کسی می خواهد جایگاهش را در بهشت ببیند باید مساجد را پوشش دهد.

 

وی تصریح کرد: یکی از درهای بهشت باب المسجد و یکی باب المجاهدین است که افراد باید آبادی، عمران، نظافت، پوشش و احیا و توسعه مساجد را رعایت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی متذکر شد: هنگام نماز فرد باید حواسش جمع و متوجه خداوند باشد؛ چرا که در قیامت مساجد نیز برای افراد شهادت می دهند پس باید حرمت مساجد را حفظ کنیم./201/842/ب1

ارسال نظرات