۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۴۳۲۸۵۱
استاد حوزه و دانشگاه:

مراقب باشیم برکات ماه رمضان را از دست ندهیم

استاد حوزه و دانشگاه به برکات ماه رمضان اشاره کرد و گفت: مراقب باشیم برکاتی که به واسطه روزه داری و کارهای عبادی در ماه رمضان ایجاد کردیم، بعد ماه رمضان با انجام گناه، از دست ندهیم.
ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم ریحانه پزشکی راد، مدیر موسسه دختران آسمان، پنجشنبه در جلسه تفسیر که در حسینیه معین الضعفا در موسسه دختران آسمان برگزار شد به اثرات برکات زندگی پرداخت.
 

وی با اشاره به آیه «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاء وَالأَرْضِ وَلَـكِن كَذَّبُواْ فَأَخَذْنَاهُم بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ، اگر مردم قريه ها ايمان آورده و پرهيزگاری پيشه کرده بودند برکات، آسمان و زمين را به رويشان می گشوديم، ولی پيامبران را به دروغگويی نسبت دادند ما نيز به کيفر کردارشان مؤاخذه شان کرديم.»، گفت: این آیه از برکات سخن می گوید، برکات جمع برکت است. برکت موهبتی ثابت و پایدار است.
 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که اگر ایمان و تقوا داشته باشیم، سبب نزول برکت می شود، افزود: برکات شامل برکات مادی و معنوی می شود، برکت در عمر، دارایی، علم.
 

وی به انواع روزی ها اشاره کرد و افزود: گاهی در اتوبوس نشسته ایم و چشم ما به حدیثی می افتد، توجه داشته بتشید که آن حدیث روزی ماست. گاهی در تاکسی نشسته ایم و مطلبی به گوش ما می رسد که آن هم روزی ماست.
 

ایمان و تقوا سبب نزول برکات می شود
وی با اشاره به طرح این پرسش که اگر ایمان و تقوا سبب نزول برکت می شود، پس چرا کشورهای کافر وضع خوبی دارند، اما کشورهای اسلامی وضع خوبی ندارند؟ گفت: آن ها از نظر علم و صنعت پیشرفت کردن، اما از لحاظ روحی و روانی آرامش ندارند و از این نظر هم آنان نیز مشکل دارند.

 

پزشکی ابراز کرد: ما بسیار شنیدیم که آمار تجاوز جنسی در غرب زیاد است و ما فقط ظاهر خوب آن ها را می بینیم و مشکلات آن ها را نمی بینیم؛ از این رو برکت در آن کشورها نیست و فقط از نظر علم و صنعت پیشرفت کردند.
 

مدیر مؤسسه دختران آسمان افزود: دلیل دوم نیز این است که اغلب کشورهای اسلامی تنها نام اسلام را با خود دارند و قوانین و رهنمودهای دین اسلام در آن جا حاکم نمی باشد.
 

مراقب باشیم برکات ماه رمضان را از دست ندهیم
این استاد حوز و دانشگاه ابراز کرد: مراقب باشیم برکاتی که به واسطه روزه داری و کارهای عبادی در ماه رمضان ایجاد کردیم، بعد ماه رمضان با انجام گناه، از دست ندهیم.

 

پزشکی گفت: روز قیامت از دختر زیبا سوال می کنند تو چرا گناه کردی؟ می گوید چون زیبا بودم. حضرت مریم را می آورند می گویند او زیبا بود و خود را نگه داشت و گناه نکرد، او خجالت زده و شرمگین می شود. از پسر زیبا سوال می کنند تو چرا گناه کردی، می گوید من زیبا بودم. حضرت یوسف را می آورند و می گوید او نیز زیبا بود، اما گناه نکرد و او نیز شرمنده می شود.
 

وی افزود: از خداوند کمک بخواهیم که جز غافلان نباشیم. کسانی که خداوند را فراموش کردن، زندگی آن ها برکت و گشایش ندارد.
 

زمان ظهور حضرت مهدی(عج) برکات از آسمان و زمین سرازیر می شود
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: از مصادیق بارز آیه 96 سوره اعراف، دوران ظهور حضرت مهدی(عج) است که به گفته روایات، در آن زمان برکات از آسمان و زمین سرازیر می شود.
 

وی به مقام و جایگاه شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: در برابر خون شهدای مدافع حرم مسؤول هستیم. حجاب را خیلی دوست داشته باشیم چرا که نتیجه خون شهداست. وقتی به مشکلی خوردیم از مادرمان حضرت زهرا(س) یادمان نرود./202/1309/ب1

ارسال نظرات