۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۴۳۲۸۹۸
امام جمعه خوی مطرح کرد؛

معامله با سعودیان کودک کش ننگی دیگر بر پیشانی سازمان ملل

امام جمعه خوی گفت: خارج کردن رژیم آل سعود از فهرست سیاه سازمان ملل تنها پس از 3 روز، آن هم تحت فشار سعودیها و حامیانش ننگی دیگر بر دامن سازمان ملل است.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به خارج ساختن عربستان سعودی از فهرست سیاه سازمان ملل، اظهار داشت: سازمان ملل دوم ژوئن در گزارشی با انتقاد شدید از ائتلاف نظامی تحت رهبری سعودی ها علیه مردم مظلوم یمن آن را در فهرست سیاه خود قرار داد و تصریح کرد این ائتلاف سعودی در سال گذشته 510 کودک را کشته و 677 کودک دیگر را زخمی کرده است.


وی ابراز داشت: خارج کردن  رژیم آل سعوداز فهرست سیاه سازمان ملل تنها پس از 3 روز آن هم تحت فشار سعودیها و حامیانش آنان  ننگ دیگر بر دامن سازمان ملل افزود.
 
کشتار اورلاندو ثمره حمایت آمریکا از تروریسم است


عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به کشتار هم جنس گرایان آمریکا در شهر اورلاندو آمریکا گفت: بر اساس گزارش خبرگزاریها یک فرد مسلح به سمت یک باشگاه هم جنسگرایان در شهر اورلاندو تیراندازی کرده و در نهایت 50 نفر کشته و 53 نفر نیز زخمی شده اند.


وی ادامه داد: می توان گفت این کشتار در داخل آمریکا نتیجه و ثمره حمایت حاکمان آن کشور از تروریسم تکفیری است که چندین سال است بصورت روزمره مسلمانان بی گناه را در کشورهای اسلامی قتل عام می کنند.


 ایمان اسلامی و جمعیت جوان از مظاهر اقتدار کشور است
حجت الاسلام شکوری در ادامه خطبه ها با بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: بر اساس فرموده رهبری نقشه دشمن از بـین بـردن تـوانمنـدی های جـمـهوری اسـلامی است که تنها راه مقابله استفاده صحیح از ظرفیتها و افزایش اقتدار کشور است.


وی اظهار داشت: بنا بر تأکید رهبری ایمان اسلامی، یشرفت های علمی، توانمندی اقتصادی، دفاعی، وحدت و انسجام ملی  و در نهایت جمعیت جوان کشوراز اصلی ترین ظرفیت های داخلی است که باید در جهت تقویت آنها اقدام شود.


امام جمعه خوی دشمنان جمهوری اسلامی را شبکه استکبار با سرکردگی آمریکا و شبکه صهیونیستی که مظهر آن رژیم جعلی صهیونیستی است معرفی کرد و افزود:  همانگونه که رهبری فرمودند نمی توان با آمریکا کنار آمد چراکه مساله اصلی آمریکا موجودیت جمهوری اسلامی است.

 

اجتناب از آزاررسانی به مؤمنان پرسودترین تقواست
حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به روایات، مؤمنان را از آزار و ادیت یکدیگر نهی کرد و گفت: بنا بر فرموده پیامبر اکرم(ص)، «مؤمن حق ندارد به برادر مؤمن خود طوری نگاه کند که موجب رنجش و اذیت او شود.»


 
از فرصت های طلایی ماه رمضان غفلت نکنیم

امام جمعه خوی نمازگزاران را به بهره مندی از فرصت ماه مبارک رمضان توصیه کرد و اظهار داشت:تعداد زیادی از روایات اهل بیت(ع) به بهره گیری از فرصتهای ماه مبارک رمضان توصیه کرده و نسبت به غفلت از این فرصتها هشدار داده اند.


مسؤول مدارس علمیه خوی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع)، همنشینی با فقراء و نیازمندان و هم غذا شدن با آنان، سخاوت و بخشش  را از ویژگی های بارز امام حسن برشمرد و گفت: این امام همام دو بار همه اموالش و3 بار نصف ثروت خویش به محرومین و مستمندان بخشید.


وی تصریح کرد: از امام حسن(ع) نقل شده است «احسان نباید با تعلل همراه باشد و نباید منت گذاشته شود و تلف شمردن انفاق یک نوع بخل است».


گفتنی است، نماز جمعه شهرستان خوی با حضور پرشور مردم مؤمن و روزه دار شهرستان خوی در یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان در مصلای این شهر برگزار شد./936/202/ب2

ارسال نظرات