۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۳۲۹۲۶
امام جمعه شهرری:

عربستان ذره ای از حدود خود خارج شود، سخت ادب خواهد شد

امام جمعه شهرری با اشاره به اعتراض عربستان نسبت به حضور ایران در این منطقه، گفت: عربستان پایش را از گلیم خود درازتر نکند، زیرا در این صورت ادب کردن عربستان برای ایران بسیار آسان است.
حجت الاسلام شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری امروز در خطبه های نماز جمعه شهرری ضمن دعوت خود و مردم به تقوای الهی گفت: ماه رمضان زمینه بسیار خوبی برای افزایش تقوای الهی است.

 

وی افزود: ماه رمضان همچون میدان مسابقه‌ای است که اعمال نیک انسان در آن 60 برابر آنچیزی است که در غیر این ماه انجام می‌شود، بنابراین تلاش کنیم که در این ماه  به اعمال نیکی مانند انفاق و افطاری دادن بیشتر توجه کنیم.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به سبک زندگی اهل‌بیت(ع)، عنوان کرد: ما باید سبک زندگی خود را همچون زندگی اهل‌بیت(ع) قرار دهیم صله رحم داشته باشیم و به آنان نیکی کنیم اینگونه رحمت و عنایت خدا را شامل حال خود می‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به مسأله کرامت در ماه رمضان، اظهار داشت: امام حسن(ع) در طول زندگی مبارک خود چندین بار اموال و دارایشان را به مستمندان بخشیدند ما نیز می‌توانیم با الگوگیری از ایشان، به میزان توانایی خود نسبت به مستمندان و فقرا همدردی و نیکوکاری داشته باشیم.

 

وی درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام، گفت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای سرمایه انسانی و منابع فراوانی از انواع ثروتها است، همواره مورد طمع دشمنان بوده است.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه توانمندی‌های ایران از نظر فرهنگی، نظامی، سیاسی، اقتصادی و دینی بسیار بالا بوده و از هر نظر بی‌نیاز است، عنوان کرد: با اینکه ایران در تعهدات خود با کشورهای غربی و آمریکا وفادار بوده است اما همیشه شاهد بدعهدی آنان بوده و هست.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به فرارسیدن هفته گرامیداشت قوه قضاییه، ابراز کرد: قوه قضائیه مقتدر می‌تواند بر اقتدار نظام اسلامی اثرات فراوانی داشته باشد، تضعیف قوه قضاییه حرام است و همه ما باید تابع حکم‌های صادره از سوی قوه قضائیه باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه حقوق‌های نجومی برخی مدیران تبعیض است و جمهوری اسلامی آن را نمی‌پذیرد، ابراز کرد: این از انصاف نیست که در مقابل این حقوق‌های نجومی، برخی از شهروندان در ماه رمضان غذای گرم برای افطار یا سحر نداشته باشند، بنابراین انتظار مردم این است که این پول‌ها به بیت‌المال برگردانده شود.

 

امام جمعه شهرری در پایان با اشاره به پیروزی عملیات فلوجه عراق، خاطرنشان کرد: آمریکا از این پیروزی عصبانی است، در مقابل اعتراض عربستان نسبت به حضور ایران در این منطقه نیز باید گفت عربستان پایش را از گلیم خود درازتر نکند زیرا ادب کردن عربستان برای ایران بسیار آسان است./807/201/ب2

ارسال نظرات