۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۴۳۲۹۶۰
حجت الاسلام جوشقانیان:

جنگ با تکفیری‌ها، مقابله با دو شاخه سکولاریسم و تحجر است

عضو هیأت امنای مؤسسه فرهنگی روایت سیره شهدا گفت: جنگ با تکفیری‌ها، مانند داعش و النصره در عراق و سوریه، در واقع نبرد با دو شاخه سکولاریسم و تحجر است، زیرا این‌ها نماینده صهیونیست‌ها و وهابیون هستند.
جوشقانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان، عضو هیأت امنای مؤسسه فرهنگی روایت سیره شهدا، امروز در همایش «چرایی حضور مدافعان حرم» که در دانشگاه سیستان وبلوچستان برگزار شد، گفت: تاریخ نبرد حق و باطل، تاریخ دیرینه‌ای است و به دوران حضرت آدم برمی‌گردد؛ وقتی که هابیل و قابیل هر دو قربانی‌های خود را آوردند، اما از یکی پذیرفته شد و دیگری مورد قبول پروردگار واقع نشد و در دل قابیل، کینه و دشمنی به‌وجود آمد.

 

وی اظهار کرد: امروز در منطقه حساس و استراتژیک خاورمیانه، اردوگاه کفر به جنگ با اردوگاه حق آمده است و می‌خواهند با توطئه‌هایی حساب شده، اسلام را از ریشه برکنده و نابود کنند تا چیزی مانع تحقق اهداف شوم آنان نباشد.

 

عضو هیأت امنای مؤسسه فرهنگی روایت سیره شهدا افزود: یکی از اهداف اصلی حضور صهیونیست‌ها و سایر کفار در منطقه، از میان برداشتن جمهوری اسلامی است؛ چراکه نظام اسلامی روز به روز با حرکتی توفنده به پیش می‌رود و مانعی بزرگ بر سر راه مطامع دنیای استکبار است.

 

وی ادامه داد: سال‌هاست برای نابودی نظام اسلامی ایران نقشه می‌کشند؛ جنگ را بر ملت ایران تحمیل کردند، اما پس از هشت سال، دست از پا درازتر برگشتند؛ دیدند در ایران، حاکمیت عظیمی به نام ولایت فقیه است که با پشتوانه مردمی که دارد، هیچ قدرتی نخواهد توانست حریف آن شود.

 

حجت‌الاسلام جوشقانیان بیان کرد: امروز هم امریکایی‌ها همیشه از گزینه‌های روی میز می‌گویند، اما اقتدار عمل ندارند، چون می‌دانند در جنگ نظامی، هرگز نمی‌توانند نظام اسلامی را وادار به تسلیم کنند.

 

وی عنوان کرد: دنیای استکبار امروز به خاورمیانه آمده است تا با جبهه مقاومت مبارزه کند؛ با هزینه خود مسلمانان، شاخه‌های مقاومت را از میان بردارد تا به تنه اصلی که نظام جمهوری اسلامی است، برسند و مانع اصلیشان را از سر راه بردارند.

 

رییس مؤسسه سیره شهدا قم اظهار کرد: اگر با دشمن در بیرون از مرز نجنگیم، همه مرزها را اشغال خواهد کرد و فردا مجبور خواهیم بود درون سرزمین خودمان با آنان بجنگیم؛ جنگی که هزینه بسیاری برای ما خواهد داشت.

 

وی افزود: مسأله دیگر این است که حرم اهل بیت(ع) دچار مخاطره شده است. ما دیدیم که با قبور مبارک صحابه رسول‌الله(ص) چه کردند؛ اگر دستشان به حرم اهل بیت(ع) برسد، معلوم نیست چه فاجعه و چه جنایاتی مرتکب شوند.

 

حجت‌الاسلام جوشقانیان با اشاره به اهمیت جنگ نرم، بیان کرد: دشمن در جنگ نرم توفیقات بیشتری داشته است، لذا توجه به این مسأله بسیار ضروری است، زیرا آنچه را که در جنگ سخت نتوانست بدست آورد، امروز در جنگ نرم به دنبال آن است./831/202/ب2

ارسال نظرات