۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۳۳۰۶۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

الگوی زندگی دینی، عبادت بدون کار و تلاش نیست

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه های رشد و اقتدار جامعه توسعه فرهنگ کار و تلاش است، گفت: الگوی زندگی دینی، عبادت بدون کار و تلاش نیست
حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در جمع روزه داران مسجد قبا کرمانشاه ابراز داشت: بشر موجودی نیازمند است و یکی از لذات زندگی بشر این است که نیازمندی های زندگی او تامین شود.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه تصریح کرد: خداوند متعال آنچه برای رفع نیاز بشر لازم بوده در طبیعت قرار داده است یعنی اگر بندگان تدبر و تفکری در اطراف خویش داشته باشند می بینند که وسیله کار فراوان است.


وی ادامه داد: طلاب نباید صرفا به طلبگی بپردازند بلکه باید اهل کار و تلاش و کسب روزی حلال باشند، آنچه که در اطراف ما است مایه کار است.


حجت الاسلام حسینی اراکی یادآور شد: یکی از مولفه های رشد و عزت و اقتدار جامعه، کار و تلاش است، همت و کار مضاعف برای آرمان های والا و متعالی جامعه اسلامی ضروری است تا جوامع اسلامی سرآمد تمام جوامع باشد و غربی ها بر ما نتازند.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه در کرمانشاه تاکید کرد: آنچه از مجموع آیات و روایات می توان دریافت این است که الگوی زندگی دینی عبادت بدون کار و تلاش نیست.


وی با اشاره به آیاتی از سوره طلاق خاطرنشان کرد: در صدر اسلام برخی گمان می کردند تنها با پرداختن به ذکر خدا و عبادت می توانند عاقبت بخیر و سعادتمند باشند و خدا روزی رسان است، پیامبر گرامی اسلام (ص) عمل این افراد را رد کرد و آن ها را سربار جامعه دانست.


حجت الاسلام حسینی اراکی اظهار داشت: جامعه به فرد متدین کارآفرین و تلاشگر احتیاج دارد، تنها توکل به خدا کافی نیست بلکه باید توکل و تلاش در کنار هم قرار گیرند.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه گفت: در فرهنگ اسلامی سه عنوان بسیار مقدس شمرده شده که شامل علم و معرفت، جهاد و شهادت و کار و خدمت هستند یعنی دین مبین اسلام این سه عنوان را هم تراز با هم قرار داده است.


وی در پایان عنوان داشت: در روایات عرق کارگر به اندازه خون شهید معنادار و ارزشمند توصیف شده است، در حقیقت اسلام خواستار رشد جوامع اسلامی در سه بعد است و آن سه بعد شامل ابعاد علمی و معرفتی، جهاد و اقتدار نظامی و امنیت و اقتصاد است در این صورت جامعه اسلامی عزتمند و مقتدر است./202/857/ب1

ارسال نظرات