۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۴۳۳۱۹۰
آبان ماه امسال؛

پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در خراسان شمالی برگزار می‌شود

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، آبان ماه امسال هم‌زمان با سراسر کشور در این استان نیز برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمدی- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام احمد محمدی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، صبح امروز در جلسه آزمون قرآن و عترت، با اشاره به جزئیات پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت خراسان شمالی، اظهار کرد: این آزمون آبان ماه امسال هم‌زمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: با توجه به رویکرد معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در سال جاری مبنی بر توجه جدی به توسعه فهم قرآن کریم در کنار سایر آموزش‌های قرآنی، تفسیر و مفاهیم سوره مبارکه صف به عنوان رشته ویژه پانزدهمین آزمون سراسری در نظر گرفته شده است.

 

حجت‌الاسلام محمدی اضافه کرد: به منظور نشر و توسعه مفاهیم قرآن کریم در بین کارکنان دولت و همچنین ایجاد انگیزه مضاعف در بین آن‌ها، طی توافق صورت گرفته با امور برنامه‌ریزی، تأمین و بهسازی نیروی انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، آن دسته از افرادی که مؤفق به کسب نمره قبولی در هر یک از رشته‌های ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شوند، گواهینامه آموزش عمومی معادل ۲۸ ساعت، در چارچوب نظام آموزش کارمندان دولت دریافت خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه این آزمون به صورت کتبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: شرکت در این آزمون برای تمامی رده‌های سنی آزاد است و از شرکت‌کنندگان زیر ١٢ سال آزمون شفاهی گرفته خواهد شد.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به رشته‌های امتحانی پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در آبان سال جاری، اظهار کرد: حفظ جزء ۳۰، جزء اول، سه جزء اول، پنج جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول و حفظ کل قرآن از کتاب مصحف با شرح واژگان استاد بهرام پور رشته‌های آزمون سراسری آزمون و عترت در بخش حفظ قرآن به شمار می‌روند.

 

حجت‌الاسلام محمدی گفت: در بخش ترجمه و مفاهیم قرآن، آزمون در رشته‌های مفاهیم سطح مقدماتی یک، مفاهیم سطح مقدماتی دو، مفاهیم سطح تکمیلی، مفاهیم سطح مقدماتی و مفاهیم سوره مبارکه صف به ترتیب در مجلدات ۱-۳، ۴-۶، ۷-۹ از کتاب آموزش مفاهیم تألیف استاد مسعود وکیل، مجلدات ۱-۳ کتاب آموزش مفاهیم تألیف آقایان محدث، علامی و صفار هرندی و ردیف آخر با اعلام متعاقب، برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در رشته‌های تدبر قرآن و عقاید قرآنی به ترتیب با منبع آزمون کتاب آموزش تدبر در قرآن (جزء ۳۰) تألیف استاد علی صبوحی و اعلام در آینده، اجرا خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام محمدی افزود: مجلدات یک و دو درس نامه نهج‌البلاغه در رشته مفاهیم نهج‌البلاغه و اعلام متعاقب منبع آزمون رشته مفاهیم صحیفه سجادیه در رشته معارف اهل بیت (ع) است.

 

وی خاطرنشان کرد: این آزمون هم‌زمان در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و شرکت در دوره‌های آموزشی به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسات قرآن و عترت شهرستان محل سکونت و دفتر معاونت قرآن و عترت استان مراجعه کنند.

 

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه زمان ثبت‌نام متعاقباً اعلام می‌شود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در زمان مقرر جهت ثبت‌نام به سایت www.qia.ir مراجعه کنند.

 

معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در خاتمه گفت: به همه پذیرفته‌شدگان در این آزمون گواهی‌نامه پایان‌دوره اعطا شده و همچنین به قید قرعه به شرکت‌کنندگان جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات