۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۳۳۴۳۷
امام جمعه اهر:

شهید چمران الگوی مقاومت و مجاهدت بود

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: چمران یک شخصیت علمی، عرفانی، مجاهد و مبارز پیش از انقلاب، حین انقلاب، بعد از انقلاب و در دوران دفاع مقدس بود و تمام وجود خود را در راه اعتلای کلمه توحید و اسلام نثار کرد.
چمران

حجت‌الاسلام‌ جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به سی و یکم خردادماه سالروز صدور رأی مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم‌کفایت بنی‌ صدر، اظهار داشت: انسان باید قدردان نعمات الهی باشد.

 

وی با بیان اینکه گاهی نعمت به انسان رو می‌آورد اما وقتی انسان دارای اخلاص نیست، نمی‌تواند از این نعمت قدردانی کند، ابرار داشت: ممکن است مردم برای خدمتگزاری به کسی رأی داده باشند اما شاید این شخص لیاقت این اعتماد را نداشته باشد و این نعمت را از دست بدهد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه ادامه داد: بنی‌صدر نیز از آن دسته است که نتوانست قابلیت داشته باشد و زمانی که حضرت امام (ره) وی را از فرماندهی کل قوا برکنار کرد، به خود نیامد و در ادامه از ریاست جمهوری عزل شد و امروزه نیز اقدام به سم‌پاشی علیه نظام اسلامی می‌کند.

 

وی به سالروز شهادت شهید و دانشمند بسیجی دکتر مصطفی چمران اشاره کرد و با گرامیداشت این روز، تصریح کرد: در مقابل کسی چون بنی‌صدر خودفروخته سرداران رشیدی همچون شهید دکتر مصطفی چمران را نظام اسلامی دارد، اگر بگوییم شهید چمران الگوی مقاومت و مجاهدت بود، اغراق نکرده‌ایم.

 

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده بابیان اینکه شهید چمران عمر و زندگی خود را در راه اسلام هزینه کرد، ادامه داد: چمران یک شخصیت علمی، عرفانی، مجاهد و مبارز پیش از انقلاب، حین انقلاب، بعد از انقلاب و در دوران دفاع مقدس بود و تمام وجود خود را در راه اعتلای کلمه توحید و اسلام نثار کرد.

 

وی با بیان اینکه شهید چمران حقیقتاً نماد یک استاد و دانشمند بسیجی، ولایتمدار و انقلاب است، تصریح کرد: این شهید والامقام مظهر و نمونه‌ای از تعهد و تخصص بود و به‌ حق این روز بسیج اساتید نام‌ گرفته است و اساتید بسیجی باید از این شهید بزرگوار الگو بگیرند و به فکر تربیت چمران‌ها باشند.

 

امام‌جمعه اهر با اشاره به گستره وجودی این شهید بزرگوار، افزود: شهید چمران شخصیتی جامع است که از فیزیک تا عرفان و شهادت را می‌توان در شخصیت ایشان دید که این مسأله قابلیت تدریس در دانشگاه‌ها را دارد, زیرا دستاوردهای شهید چمران فراتر از آن است که تنها به یک یا دو زبان ترجمه شوند.

 

وی با بیان اینکه شهید چمران در گستره انقلاب اسلامی متجلی شد، افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز اتفاق فرخنده‌ای بود که نه‌ تنها نقشه جهان بلکه سیاست منطقه را تغییر داد و نقش امام خمینی(ره) و ایستادگی مردم در برابر استکبار تبدیل به الگویی برای انقلاب‌های دنیا شد./854/302/ب2

ارسال نظرات