۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۳۳۴۵۰
مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی مشهد:

محرومیت از سرمایه دوست از آسیب های تکبر است/ مرز تواضع، ذلت است

حجت الاسلام نظافت، محرومیت از سرمایه دوست را از آسیب های تکبر برشمرد و گفت: یکی از روش های پیامبر(ص) برای مبارزه با کبر، این است که انسان کارهایش را خودش انجام دهد و بارش را خودش بردارد.
حجت الاسلام نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) ظهر امروز در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، گفت: از نشانه های تکبر این است که فرد متکبر خود را از یادگیری علوم و دانش ها محروم می کند در حالی که همه علوم و فضایل در یک فرد جمع نشده و انسان باید همیشه اماده کسب آگاهی باشد.

 

وی، محرومیت از سرمایه دوست را از آسیب های تکبر برشمرد و افزود: معمولا انسان های متکبر، دوستان بسیار کمی دارند چرا که تحمل انسان متکبر کار سختی است.

 

حجت الاسلام نظافت، راه درمان تکبر را تخلق به ضد آن یعنی تواضع عنوان و تصریح کرد: یکی از روش های پیامبر(ص) برای مبارزه با کبر، این است که انسان کارهایش را خودش انجام دهد و بارش را بردارد؛ کار مرد در منزل برای کمک به همسر نیز از مصادیق تواضع بوده و اجر شهید دارد.

 

مرز تواضع، ذلت است

استاد حوزه علمیه، اقرار به اشتباه را از علایم انسان های متواضع برشمرد و گفت: مرز تواضع، ذلت است که نباید به آنجا برسد مگر جلوی پدر و مادر؛ چرا که دنیا و آخرت انسان در گرو حفظ احترام آنان است و عقوبت تکبر در برابر والدین بسیار سریع شامل انسان می شود.

 

وی با اشاره به نمونه های تواضع در سیره ائمه اطهار(ع) و اولیای دین، خاطرنشان کرد: خدا مؤمنان را دوست دارد و حتی الامکان نمی گذارد عقوبت اشتباهاتشان برای آخرت بماند از این رو در همین دنیا آنان را به طرق مختلف مبتلا می کند که متوجه شوند و جبران کنند./202/930/ب1

ارسال نظرات