۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۳۳۴۵۸
محقق و پژوهشگر علوم اسلامی:

ارتباط مؤمن با خدا ارزشمندترین سرمایه برای بندگان است

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با بیان اینکه ارتباط مؤمن با خدا با ارزش ترین، سنگین ترین و زیباترین سرمایه برای بندگان است، گفت: ارتباطی که بین مؤمن و خدایی که غیب است برقرار می شود یکی از با ارزش ترین سرمایه های بندگان خدا است.
حجت الاسلام علی اصغر الهامی نیا محقق و پژوهشگر علوم اسلامی

حجت الاسلام علی اصغر الهامی نیا، محقق و پژوهشگر علوم اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با  بیان اینکه ارتباط مؤمن با خدا با ارزش ترین، سنگین ترین و زیباترین سرمایه برای بندگان است، گفت: ارتباطی که بین مومن و خدایی که غیب است برقرار می شود یکی از با ارزش ترین سرمایه های بندگان خدا است.

 

رزاق یکی از اسماء زیبای خدا

 محقق و پژوهشگر علوم اسلامی گفت: در حال حاضر در دنیا حدود 7 میلیارد و 300 میلیون نفر به جز حیوانات و حشرات زندگی می کنند که خداوند روزی تمام آنها را می رساند.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه خداوند به بعضی ها حساب شده و به بعضی ها بدون حساب روزی می دهد، گفت: یکی از اسماء زیبای خدا رزاق است که امروز هم با جاهلیت مدرن بعضی ها می گویند اگر فرزند دار شویم چگونه می خواهیم آنها را اداره کنیم در حالی که روزی دهنده خداوند است.

 

 راهکارهای سیر و سلوک

حجت الاسلام الهامی نیا با اشاره به اینکه اسم شکور از دیگر اسماء با معنای پروردگار عالم است که به معنی بسیار سپاسگزار می آید، اظهار داشت: ما نیز باید در برابر خداوند شکور باشیم آن هم به خاطر اینکه تمام داشته هایمان اعم از آزادی دینی، استقلال و مال و اعضای بدنمان از خداوند است.

 

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با بیان اینکه یکی از راهکارهای سیر و سلوک این است که انسان به صفات خداوند دست یابد، گفت: اگر خداوند صبور است انسان نیز باید صبور، اگر پروردگار مهربان است انسان نیز باید مهربان و شکور باشد.

 

 این کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: اگر انسان ها شکر نعمت هایی را که خداوند به آنها عطا کرده به جا آورند خدا نیز این نعمت ها را افزون خواهد کرد.

 

در ماه رمضان فرشتگان در کنار بنده همراه دعاهایش آمین می گویند

حجت الاسلام الهامی نیا با بیان اینکه ماه رمضان ماهی است که تمام ساعات آن انسان به خدا عشق می ورزد و فرشتگان در کنار بنده همراه دعاهایش آمین می گویند، اظهار داشت: هر دعایی که فرشتگان آمین بگویند بدون شک مستجاب خواهد شد؛ پس باید قدر این ماه شریف و پرودگار هستی را بدانیم.

 

 این کارشناس مذهبی افزود: وقتی بنده خدا ذاکر خدا باشد خدا نیز او را یاد خواهد کرد؛ لذا نگه داشتن حرمت ماه رمضان ماهی که در آن حتی مسیحی ها و یهودی های هموطن حرمت نگه می دارند باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد

 

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی  در ادامه گفت: امام حسین (ع) در همه حال حتی در روز عاشورا بعد از به شهادت رسیدن فرزندان و برادر و اصحابش سر بر سجده نهاد و خدا را شکر کرد؛ لذا ما نیز در همه حال باید شاکر خداوند تبارک تعالی باشیم./842/302/ب2

ارسال نظرات