۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۳۳۵۷۹
آیت الله مجتهد شبستری تأکید کرد:

جشن گل‌ریزان مصداق عمل صالح است

امام جمعه تبریز با اشاره به مشکلات رکود اقتصادی، مهریه های سنگین، جشن گل‌ریزان را مصداق عمل صالح دانست و گفت: عده‌ای به غیرعمد گرفتار خلاف و زندان شده اند که نیازمند یاری هم‌وطنان هستند.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری, نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در سیزدهمین همایش جشن گل‌ریزان تبریز در مجتمع فرهنگی ورزشی صدرای تبریز، با بیان اینکه ماه رمضان فرصت دستگیری و اطلاعت از اوامر الهی است، اظهار داشت: از جمله اعمال پسندیده الهی دستگیری و کمک به بندگان الهی برای رهایی از مشکلات است.

 

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی مهریه‌های سنگین، شرایط رکود بازار و سرمایه و مشکلات مالی موجود و همچنین مسائل دیه، ابراز داشت: این مشکلات و مسائل اجتماعی سبب می‌شود تا عده‌ای ناخواسته و به‌ صورت غیرعمد دچار گرفتار تبعات امور خلاف گردند و به زندان افکنده شوند، در بیشتر این موارد شخص بدونِ اراده گرفتارشده است.

 

عضو خبرگان رهبری ماه رمضان را ماه اطاعت و عمل به وظایف اجتماعی عنوان کرد و افزود: کمک به افراد نیازمند یکی از همین وظایف اجتماعی است، زندانیان مسائل مالی، دیه، مهریه‌های سنگین، رکود و بر شکستگان بازاری ازجمله افراد نیازمند به یاری هم‌وطنان هستند تا با پرداخت بدهی‌های مالی بتوانند از شرایط سخت زندان رها شوند.

 

وی معصومین(ع) را الگوی رفتار عملی زندگی مسلمانان دانست و با تأکید بر پیروزی از سیره این بزرگواران، گفت: پیروان نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) را الگو قرار داده و عده‌ای را که به غیرعمد گرفتار شده‌اند را یاری دهند، دستگیری و کمک به از زندانیان گرفتار دربند مصداق عمل صالح است.

 

امام‌جمعه تبریز با اشاره به اجر عظیم دستگیری از زندانیان گرفتار دربند، خاطرنشان کرد: برخی افراد به دلیل داشتن چک بلامحل و یا عدم توانایی برای پرداخت مهریه همسرشان در زندان گرفتارشده‌اند، بر ما مسلمانان واجب است تا در این ماه مبارک از این افرادی که به سبب قضا و قدر الهی گرفتارشده‌اند، آنان را به دامان خانواده‌شان بازگردانند.

 

وی با بیان اینکه این عمل موجب خشنودی خانواده‌های این عزیزان می‌ شود، تصریح کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی امروز که تبعات جبران‌ناپذیر اجتماعی و مشکلات بسیاری را فراهم کرده است، مهریه‌های سنگین است، هم‌چین رکود اقتصادی از دیگر مسائلی است که سبب شده است زندانیان جرائم نقدی افزایش پیدا کند.

 

آیت‌الله شبستری تأکید کرد: طبق اطلاعاتی که از سوی ستاد دیه در استان اعلام‌ شده است 230 نفر از زندانیان به دلیل نداشتن تمکن مالی برای پرداخت دیون خود در زندان تبریز گرفتار شده‌اند و برای آزادی این تعداد حدود 50 میلیارد ریال نیاز است، امید است با کمک‌هایی که از سوی مردم و مسؤولان استانی انجام می‌شود تمامی این افراد آزاد شوند./854/202/ب2

ارسال نظرات