۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۴۳۳۵۸۲

واکنش مشاور پادشاه بحرین به هشدار سردار سلیمانی درباره «شیخ عیسی قاسم»

مشاور پادشاه بحرین به هشدار کم‌سابقه فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به رژیم آل‌خلیفه در پی سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین واکنش نشان داد.
سردار حاج قاسم سلیمانی

به گزارش خبرگزاری رسا، «نبیل یعقوب الحمر»، مشاور «حمد بن عیسی آل‌خلیفه»، پادشاه بحرین در امور رسانه‌ای، بامداد سه‌شنبه به هشدار بی‌سابقه سردار سلیمانی به رژیم آل‌خلیفه درباره امکان تعدی به شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین واکنش نشان داد. 

 

وی در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «واضح است که عیسی قاسم بخشی از پروژه ایران (در بحرین) و مرتبط با سپاه پاسداران است؛ و حرف‌های حزب الله و قاسم سلیمانی و دیگران این مسئله را تأیید می‌کنند و بقیه نیز همین کار را انجام خواهند داد.»

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، روز دوشنبه در پی سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین هشدار داد که در صورت هرگونه تعدی به شیخ عیسی قاسم با مقاومت مسلحانه بی‌سابقه‌ای روبرو می‌شود که اسقاط رژیم بحرین گوشه‌ای از تبعات آن خواهد بود.

 

دیده بان حقوق بشر: سخت ترین روزها در انتظار بحرین است

 

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد لغو تابعیت شیخ «عیسی احمد قاسم» بحرین را به سخت‌ترین روزها خواهد کشاند.

 

بر اساس گزارش وبگاه «مرآه البحرین»، این نهاد حقوق بشری در ادامه گفت: مقامات بحرین راه را در برابر اصلاحات سیاسی بسته‌اند و همزمان به تنش معارضان می‌افزایند.

 

در ادامه بیانیه دیده بان حقوق بشر آمده است: اقدامات مقامات بحرین از جمله لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم باید با تبعات و عواقب همراه باشد و نه اینکه فقط با ابراز نگرانی پایان یابد.

 

«نوری مالکی»: بحرین از تصمیم خود بازگردد

 

«نوری مالکی» نخست وزیر سابق عراق و رییس حزب «دعوت اسلامی» هم در واکنش به این موضوع گفت: سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم منجر به افزایش تنش‌های فرقه‌ای در بحرین خواهد شد.

 

وی افزود: ما در حزب دعوت اسلامی از دولت بحرین درخواست داریم در راستای حفاظت از وحدت ملت و کرامت علما و نیز احترام به احزاب سیاسی هر چه زودتر از این تصمیم خود بازگردد.

 

موسسه دمکراسی و حقوق بشر آلمان – بحرین: سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم تروریسم برنامه ریزی شده است

 

موسسه دمکراسی و حقوق بشر آلمان – بحرین با صدور بیانیه ای حمله رژیم بحرین به آیت الله شیخ عیسی قاسم و شیعیان بحرینی که خواستار تحول دمکراتیک در کشورشان هستند را اعلان جنگ نامحدود علیه جمعیت شیعیان و مخالفان دولت اعلام کرد.

 

این موسسه نوشت: اقداماتی که مقامات بحرین اتخاذ کرده اند با هدف پایان دادن به همه اشکال مخالفت  با ابزارهای غیر مشروع است به گونه ای که مقامات بحرینی از انواع اقدامات سرکوبگرانه  استفاده می کنند و در واقع نوعی تروریسم برنامه ریزی شده علیه تمامی کسانی که خواستار حقوق مشروع خود در قالب قوانین کشور و قوانین بین المللی هستند صورت می دهند.

 

این موسسه از جامعه جهانی و سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عاجل برای توقف اقدامات ناامن ساز مقامات بحرین شد و از ملت بحرین در مطالبه به حق تحول دمکراتیک و حق تعیین سرنوشت حمایت کرد./980/ب101/د

ارسال نظرات