۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۴۳۳۶۱۰
قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

روحانیان برای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی فعالیت بیشتری داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی از روحانیان و رسانه‌ها خواست تا برای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی ازجمله صرفه‌جویی در مصرف آب فعالیت بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری و روستایی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی، شهری و آب منطقه‌ای خراسان شمالی که به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب برگزار شد، با قدردانی از خدمات و زحمات فعالان بخش آب، اظهار کرد: وضعیت آب در استان مساعد نبوده و باید برای بهبود این وضعیت برنامه‌ریزی و اقدام مناسبی شود.

 

وی افزود: ما همیشه در دردشناسی استاد هستیم اما درمان را خوب نمی‌دانیم، اما همین دردشناسی هم نیمی از راه بوده و می‌بایست با همکاری همدیگر درمان درد را شناسایی کنیم تا راه و روش اقدام تکمیل شده و مشکلات موجود رفع شوند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مشکل آب شرب در استان با برنامه‌های عملیاتی قابل‌حل است اما باید در این راستا برای صرفه‌جویی در مصرف آب و همکاری با شرکت‌های خدمت رسان این حوزه، ایجاد انگیزه کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: نخستین کلمه‌ای که به فرزندان خود می‌آموزیم، کلمه آب است، آیا نحوه استفاده و فرهنگ اصلاح الگوی مصرف را هم به آن‌ها می‌آموزیم؟

 

به گفته رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی باید در آموزش‌های خود در مدارس موارد مذکور را بگنجانیم و در قدم اول تربیتی خود، فرهنگ‌سازی این مقوله را مد نظر قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنان خود عیب ملی مردم را گرفتاری در اسراف عنوان کردند، گفت: در فرهنگ جامعه ما، نحوه استفاده از نعمت‌های الهی مشکلاتی دارد که مهم‌ترین آن اسراف است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: به عنوان مثال ما در وضو گرفتن روزانه خود اسراف می‌کنیم درحالی‌که بزرگان دینی ما با یک لیوان آب وضو می‌گرفتند، هم آداب شرعی را رعایت می‌کردند و هم از هدر دادن این نعمت الهی جلوگیری می‌کردند.

 

وی با بیان اینکه اسراف و تبذیر در فرهنگ اسلام به هیچ وجه پذیرفتی نبوده و با شرع دین ما منافات دارد، اظهار کرد: دستورات و قوانین کامل هستند اما آنچه ناقص است شیوه اجرایی این دستورات است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی استفاده از پایگاه‌های متعدد اطلاع‌رسانی ازجمله آموزش و پرورش، رادیو و تلویزیون و مطبوعات و تریبون روحانیان را گزینه‌های مناسبی برای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در استان دانست و افزود: باید روحانیان و رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی ازجمله صرفه‌جویی در مصرف آب فعالیت بیشتری داشته باشند.

 

حمید روشن‌روان، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان شمالی نیز در این دیدار، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران، همیشه توجه ویژه‌ای به وضعیت آب شرب بوده و اوج این توجه نیز در سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در سال 91 با تخصیص اعتبارات ویژه به این امر نمود پیدا کرد.

 

وی با بیان اینکه این روند طی سال‌های بعد نیز ادامه یافت، ادامه داد: تاکنون از محل اعتبارات سفر رهبری به خراسان شمالی 170 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های آب‌رسانی به روستاهای استان تخصیص یافته است.

 

گفتنی است، از یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نام‌گذاری شده است./9314/202/ب3

ارسال نظرات