۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۳۳۶۵۱

انتقاد شدید یونیسف از شرایط بد کودکان پناهنده در آلمان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) انتقاد شدیدی به شرایط بد کودکان پناهندگان در آلمان و رفتارهای نابرابر با آن‌ها کرد.
یونیسف

به گزارش خبرگزاری رسا، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد ( یونیسف) با اشاره به حقوق کودکان اعلام کرد، هجوم پناهندگان به آلمان کاهش پیدا کرده است، اما با این وجود بسیاری از کودکان پناهنده همچنان تحت شرایط بدی در آلمان زندگی می کنند.

 

بر اساس ارزیابی یونیسف، کودکان پناهنده در آلمان اغلب بسیار نابرابر رفتار می شوند. شرایط آن ها کاملا تصادفی تعیین می شود.

 

صندوق کودکان سازمان ملل متحد در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شده است اعلام کرد که در زمینه مراقبت های پزشکی و یا آموزشی شرایط کودکان پناهنده بسیار بدتر از هم سن و سالان آلمانی آن ها است. هم چنین در بین کودکان پناهنده هم در این راستا بسته به اینکه تبعه کدام کشور هستند تفاوت هایی وجود دارد.

 

یونیسف به کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره حقوق کودکان اشاره کرده و "کریستین اشنایدر"، از کارکنان یونیسف در آلمان در این باره اظهار داشت: همه کودکان حقوق برابری دارند و فرقی نمی کند از کجا می آیند به کدام جامعه تعلق دارند و چه شرایط اقامتی دارند.

 

یونیسف بسیاری از تحولات ماه های گذشته در این باره را دلیلی برای نگرانی دانسته و درباره محل های اقامت پناهندگان در آلمان ابراز نگرانی کرده و تاکید کرد که بخصوص در شهرهای بزرگ مانند برلین و کلن این نگرانی وجود دارد که خانواده ها مجبور باشند سال ها در محل های اقامت جمعی زندگی کنند.

 

بر اساس گزارش یونیسف مدت زمانی که کودکان و نوجوانان باید در موسسات پذیرش اضطراری بگذرانند طولانی شده و از سه ماه به شش ماه و بیشتر افزایش پیدا کرده است. بسیاری از نهادها و موسسات اضطراری پناهندگان مکان های متروکی است که برای کودکان مناسب نیست. یک حریم خصوصی و یک مکان آرام برای نوشتن تکالیف شب به سختی برای کودکان در این اماکن یافت می شود.

 

یونیسف خواستار قوانینی در سطح فدرال آلمان به منظور حمایت از کودکان و کمک به آن ها در سراسر کشور شد./982/ب102/د

ارسال نظرات