۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۴۳۳۶۸۲
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

دغدغه‌‌مندی مردم برای پول بیشتر از نماز است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه متأسفانه امروزه دغدغه مندی مردم برای پول بیشتر از نماز است، گفت: با وجود اینکه مردم برای کسب پول دست به هر کاری می‌زنند ولی حاضر نیستند در حد یک ربع برای نماز چه به صورت فرادا و چه به صورت جماعت وقت بگذارند.
سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد اقامه نماز قم با اشاره به اینکه تارک نماز کافِر است و عذاب تارک نماز به مراتب بدتر از زانی و سارق بیت المال است، گفت: متأسفانه امروز پول در جامعه چنان نقشی پیدا کرده که به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است و مردم حاضرند به خاطر پول دست به هر کاری بزنند در حالی که با وجود اینکه نسبت به نماز سفارش‌ها مؤکدی صورت گرفته بازهم مردم حاضر نیستند در حد یک ربع برای نماز وقت بگذارند.

 

وی افزود: متأسفانه مردم امروز به گونه‌ای شده‌اند که حاضر نیستند کار خود را به صورت موقت برای نماز تعطیل کنند و به جای اینکه به کار بگویند نماز داریم به نماز می‌گویند که کار داریم.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه این موضوع نشانه ضعف ایمان است، گفت: یکی از نشانه‌های جامعه‌ای که به سمت سقوط و تباهی حرکت می‌کند ترک نماز و بی‌اهمیت شدن نسبت به نماز است به همین دلیل اگر نمی‌خواهیم جامعه با خطر هلاکت و بی دینی و عذاب الهی روبه رو شود بهتر است فرهنگ پایبندی به نماز جماعت و نماز اول وقت را در میان مردم زنده کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به اینکه عدم تقید مردم به نماز به این موضوع بر می‌گردد که آن‌ها به خوبی با فلسفه نماز و عواقب ترک نماز آشنا نیستند، تصریح کرد: مردم تصور می‌کنند که اگر به عمد نماز خود را ترک کنند پس از مرگ با وصیت و اجیر کردن شخص برای نماز، می‌توانند نمازهای نخوانده خود را جبران کنند در حالی که شخصی که نماز خود را به عمد ترک کرده هیچ حقی در این مورد ندارد که فرزندانش نمازهای نخوانده او را بخوانند و در این زمینه دینی بر گردن فرزندانشان نیست.

 

وی با بیان اینکه باید روح نماز در جامعه احیا شود، اظهار کرد: جامعه‌ای که نماز نمی‌خواند روح فساد و گرایش به گناه را در خود زنده کرده و فرد تارک نماز مانند کسی است که بدون سپر و ابزار دفاعی خود را به دست شیطان سپرده باشد و خطر انحراف چنین فردی از افراد با نماز به مراتب بیشتر است.

 

تولیت آستان مقدس قم یادآور شد: باید تا جایی که می‌توانیم نماز را در میان جوانان و نوجوانان جامعه ترویج کنیم زیرا بی توجهی به نماز موجب افزایش بی دینی در جامعه شده و به مرور زمان موجب می‌شود در اثر تغییر اخلاق مردم نظام اسلامی در خطر سقوط و نابودی قرار گیرد./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات