۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۳۳۶۹۱
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه مطرح کرد؛

توصیه امام حسن به یاران‌شان در باب ادعای شیعه داشتن

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه گفت: خداوند متعال در ماه مبارک رمضان سفره‌ای را پهن کرده که بهترین نعمت خود، میلاد مبارک و مسعود امام حسن مجتبی(ع) را در وسط و نیمه این سفره قرار داده که رزق معنوی عالی و بسیار چشمگیری برای تمامی شیعیان است.
تولد امام حسن ع

سیده انسیه هاشمی علیا مدیر مدرسه علمیه فاطمیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) گفت: خداوند متعال در ماه مبارک رمضان سفره‌ای را پهن کرده که بهترین نعمت خود، میلاد مبارک و مسعود امام حسن مجتبی(ع) را در وسط و نیمه این سفره قرار داده که رزق معنوی عالی و بسیار چشمگیری برای تمامی شیعیان است.

 

وی با اشاره به روایتی از کتاب بحارالانوار جلد 64 صفحه 156 بیان داشت: شخصی نزد امام حسن مجتبی(ع) آمد و گفت، من از شیعیان شما هستم، امام فرمودند: ای بنده خدا، اگر در روش و منش زندگی و بندگی و اداره و اجرای اموراتت مطیع اوامر ما هستی، بنابراین راست گفته‌ای؛ چرا که شیعه بودن آثار و نشانه‌ها و علامت‌هایی دارد و علامت شیعه بودن این است که انسان فرمانبردار امر ائمه معصومین(ع) باشد که از جانب پروردگار نمایندگی دارند.

 

هاشمی علیا در ادامه ابراز داشت: همان‌طور که شاهد هستیم عده‌ای در زمان حاضر هستند که ادعای مومنی و بندگی دارند ولی نسبت به فرمایشات ائمه معصومین(ع) هیچ اطاعتی ندارند، هر وقت دلشان چیزی را بپسندد و میل و اراده آنها چیزی را بخواهد، سراغش می‌روند حتی اگر بدانند که آن اعمال مورد رضایت ائمه(ع) نیست.

 

وی اظهار داشت: امام حسن(ع) همچنین خطاب به آن شخص فرمودند، اگر امر ونهی ما را اطاعت نکردید، پس حواستان باشد که گناه خودتان را زیاد نکنید؛ چرا که شما ادعای شیعه بودن دارید و اگر در اداعای خود صادق نباشید، خود را به گناه انداخته‌اید، پس ادعای زیادی نداشته و به گناه خود نیفزایید؛ چرا که شیعه بودن، مرتبه بالا و شریفی است که هر کسی نمی‌تواند به راحتی این ادعا را داشته باشد.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه گفت: امام حسن(ع) همچنین خطاب به آن شخص فرمودند، نگو من از شیعیان‌تان هستم بلکه بگو از محبین، دوست‌داران و رعیت‌های شما هستم و با دشمنان شما، دشمن هستم؛ اگر این‌طور باشی پس ادعای تو خیر است و ان‌شاءالله به سوی خیر نیز خواهی رفت.

 

وی در ادامه با عنایت به کرامات این امام بزرگوار تصریح کرد: همچنین از امام حسن(ع) روایت داریم که انسان کریم قبل از خواهش و خواستن، عطا می‌کند؛ ان‌شاءالله از فرصت‌های خاص این ماه و دقایق معنوی آن بتوانیم بهره کافی ببریم و در این ماه عزیز از خداوند متعال خواستار ظهور حضرت مهدی(عج) هستیم./966/302/ب3

ارسال نظرات