۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۴۳۳۷۸۰

اعلام تظاهرات سراسری ۳۰ حزب اهل‌سنت در اعتراض به برکناری عالم پاکستانی

علمای ۳۰ حزب مذهبی ــ سیاسی پاکستان هشدار دادند که در صورت عدم ابقا و آزادی عالم برجسته اهل‌سنت که برای خشنودی عناصر افراطی و فرقه‌ای از وزارت امور مذهبی برکنار شده بود، پس از عید فطر تظاهرات سراسری برگزار خواهند کرد.
حامد سعید کاظمی از روحانیان اهل تسنن پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، 30 حزب سیاسی ــ مذهبی پاکستان پس از برگزاری نشست مشترک در مورد برکناری و مجازات «حامد سعید کاظمی» عالم برجسته اهل سنت در بیانیه‌ای هشدار دادند که در صورت عدم آزادی و ابقای وی تظاهرات سراسری برگزار خواهند کرد.

 

در این بیانیه آمده است که تظاهرات و تحصن در شهرهای مختلف در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و همچنین روز عید فطر برگزار خواهد شد.

 

رهبران احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان از جمله حزب «شورای اتحاد سنی»، حزب «جمعیت علمای پاکستان» شاخه «نیازی»، حزب «جماعت اهل‌سنت»، حزب «نظام مصطفی»، «انجمن طلبای اسلام» و سایر احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان قبل از صدور بیانیه، در اجلاس مشترک 30 حزب اهل سنت سخنرانی کردند.

 

رهبران مذهبی و سیاسی اهل سنت پاکستان اعلام کردند که مجازات غیرعادلانه حامد سعید کاظمی باید متوقف شود.

 

به‌گفته رهبران احزاب اهل سنت، حامد سعید کاظمی براساس دلایل موثق مجازات نشده است و این اقدام دولت نیز تبعیض آمیز بوده است.

 

مظهر سعید کاظمی رهبر مرکزی حزب جماعت اهل سنت در این خصوص گفت: عالم برجسته اهل سنت بدون اثبات فساد مالی از وزارت امور مذهبی برکنار شده است و این اقدام برای خشنودی عناصر فرقه‌ای و افراطی بوده است.

 

به‌گفته رهبران اهل سنت، دادگاه عالی لاهور حامد سعید کاظمی را بدون دلیل به‌اتهام بی‌کفایتی و عدم مدیریت در امور حج از وزارت امور مذهبی برکنار و مجازات کرده است در حالی که سایر مقامات این وزارت که نقش مهمی در فساد مالی دارند و آزادانه فعالیت می‌کنند.

 

علاوه بر این احزاب، رهبران و اعضای «شورای مشایخ ملی»، «تنظیم المدارس اهل‌سنت پاکستان»، حزب «فلاح پاکستان»، «تحریک سنی»، حزب «جمعیت علمای پاکستان»، «مصطفی تحریک»، «تنظیم اتحاد امت»، «جبهه تحفظ ناموس رسالت»، «انجمن علمای سنی»، «شاخه جوانان سنی»، «تنظیم المساجد پاکستان»، «انجمن نوجوانان اسلام»، «جان‌نثاران ختم نبوت»، «تنظیم السعید»، «مجلس مرکزی چشتیه»، «بنیاد سنی»، «تحریک فروغ اسلام»، «تحریک غلبه اسلام»، «تحریک نفاذ فقه حنفیه»، «انجمن خدام الاسلام» و سایر احزاب سیاسی و مذهبی در این اجلاس شرکت کردند./980/ب102/د

ارسال نظرات