۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۴۳۳۸۰۱
سردار سلامی:

شهید چمران جنبش انقلابی عمل کردن را به عنوان پایه‌ای برای جهاد ایجاد کرد

سردار سلامی گفت: شهید چمران جنبش انقلابی عمل کردن را به‌عنوان پایه‌ای برای جهاد مردم لبنان و فلسطین علیه صهیونیست‌ها ایجاد کرد.
سردار سلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حسین سلامی، جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران، شامگاه سه شنبه در همایش بزرگ شرح فراق که در فرهنگ سرای ولاء شهرری برگزار شد، گفت: مردم شهید پرور شهرری، مردمی مومن، ولایت‌مدار و خط‌شکن هستند.

 

سلامی درباره جایگاه رفیع شهید چمران، بیان داشت: در تاریخ کشور ما افراد و اشخاصی وجود دارند که برای همیشه نام و یادشان جاودان و استوار در دل تاریخ باقی خواهد ماند و این به دلیل نقش سازنده‌ آنان در هویت و منزلت بخشی به آحاد مردم و کشور بوده است.

 

وی افزود: شهید چمران اسوه حقیقی و قهرمان صاحب نامی است که برای همه اقشار جامعه یک الگو و آینه تمام نمایی از برجستگی‌ها و امتیازات به شمار می‌رود..

 

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه شهید چمران یک دانشمند برجسته‌ در علم فیزیک پلاسما بود، عنوان کرد: ایشان جزء دانشمندان برجسته‌ای بود که در معتبرترین دانشگاه علمی جهان به تحصیل پرداخت و در تمام مقاطع تحصیلی ممتاز و از دانشمندان بی‌نظیر به شمار می‌رفت.

 

وی افزود: با همه این وجود او از همه افتخارات خود چشم پوشی و به لبنان مهاجرت کرد تا با آموزش دادن مردان چریکی به مبارزه با رژیم متجاوز صهیونیسم بپردازد.

 

سلامی با بیان اینکه شهید چمران به همراه شهید موسی صدر بذر یک مقاومت بی‌انتها را در احساس، باور و ایمان مردم لبنان پروراند، اظهار داشت: شهید چمران جنبش انقلابی عمل کردن را به‌عنوان پایه‌ای برای جهاد مردم لبنان و فلسطین علیه صهیونیست‌ها ایجاد کرد.

 

وی درخصوص اینکه شهید چمران برای دفاع از دین خدا و عزت مسلمانان از خانواده و دلبستگی‌هایش برید و هجرت را به ماندن ترجیح داد، ابراز کرد: ایشان هجرت را مقدمه جهاد خود قرار داد و با همه وجود لذات دنیوی را در مسیر جهاد فی سبیل‌الله ذبح و قربانی کرد.

 

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه  شهید چمران قهرمانی است که ابتدا بر خود پیروز شد، گفت: شهید چمران با غلبه بر آرزوها و دغدغه‌های دنیوی زاهدانه در نیمه‌های شب با خدای خود به نجوا می‌پرداخت و در روز همانند یک شیر خروشان در میدان نبرد با دشمن مبارزه می‌کرد.

 

سلامی ابراز کرد: شهید چمران مروج فرهنگ ایثار و شهادت بود، وی ثابت کرد هرگاه اسلام و ایران در خطر باشد حتی اگر دکترای فیزیک از بهترین دانشگاه علمی جهان را داشته باشی، اگر وزیر دفاع یک کشور باشی، در لحظه خطر پوشیدن لباس جهاد از همه برتر است زیرا اگر امتی لباس جهاد را از تن خارج کنند خداوند یقینا لباس ذلت را بر آنان خواهد پوشاند.

 

وی با بیان اینکه امروز مردانی در اقصی نقاط جهان اسلام با عوامل و مزدوران آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در حال جنگیدن هستند، گفت: امروز رژیم‌های مستبد با مشاهده بیداری اسلامی کشورهای منطقه احساس خطر کرده و آن کشورها را با عوامل تکفیری داعشی به خاک و خون کشیده‌اند./202/813/ب1

ارسال نظرات