۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۳۳۸۱۳
در یازدهمین نمایشگاه قرآن مشهد صورت گرفت؛

نمایش محراب پیش ساخته در غرفه مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی

مسؤول نظارت و ارزیابی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: در مسجد قرآنی بر پا شده در یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد موضوع تصحیح قرائت نماز، پاسخگویی به شبهات و تلاوت زنده قبل از اذان و نماز را در نمایشگاه داریم و برنامه جزء خوانی قرآن هرشب و کرسی تلاوت قرائت مجلسی هم برگزار می شود.
مسجد قرآنی

حجت الاسلام علی امیر فخری، مسؤول نظارت و ارزیابی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: امسال سومین سالی است که مرکز رسیدگی به امور مساجد استان در یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد حضور یافته است.

 

مسؤول نظارت و ارزیابی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با بیان این که در سال اول با چهار غرفه در این نمایشگاه شرکت کردیم، افزود: خوشبختانه هر ساله به وسعت مکان برگزاری نمایشگاه افزوده شد و امسال 300 متر مربع فضا در اختیار ما قرار داده شد و مسجدی در این مکان با چهار غرفه دیگر برپا شد.

 

وی ادامه داد: فعالیت های فرهنگی و محصولات آموزشی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی در این غرفه ها به نمایش گذاشته شده است و در این مسجد به رویکردها و فعالیت های مسجد در شبانه روز پرداخته شده است.

 

حجت الاسلام امیر فخری افزود: افزون بر این که فضای برپایی نماز در نمایشگاه از قبل مشخص شده بود اما با فضاسازی مناسب این مسجد قرآنی مورد استقبال فراوان بازدید کنندگان قرار گرفت به شکلی که شبها در زمان برپایی نماز فضا کم داریم.

 

وی افزود: در این مسجد موضوع تصحیح قرائت نماز، پاسخگویی به شبهات و تلاوت زنده قبل از اذان و نماز را در نمایشگاه داریم و برنامه جزء خوانی قرآن هرشب و کرسی تلاوت قرائت مجلسی هم برگزار می شود.

 

مسؤول نظارت و ارزیابی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با بیان این که کسانی که دخیل در زیباسازی مساجد هستند و می توانند امکاناتی را در این زمینه عرضه کنند در این نمایشگاه حضور یافته اند، تصریح کرد: از جمله این امکانات ارایه منبر و کرسی تلاوت و محراب پیش ساخته است و در کنار کار فرهنگی، اینها هم حضور دارند و باعث زیبایی و رونق کار شده اند.

 

وی ادامه داد: البته موضوع اصلی نمایشگاه و توان اصلی ما مربوط به هفته جهانی مسجد می شود که در این هفته همه ظرفیت های ما در مباحث آموزشی، فرهنگی و محصولات معرفی می شوند.

 

حجت الاسلام امیر فخری افزود: آموزش ائمه جماعات، هیأت امنا و خدام در آن هفته اجرا می شود و در این نمایشگاه با توجه به رویکرد قرآنی آن، مسجد قرآنی تدارک دیده شد تا مردم  به این طریق با کارکردهای مسجد آشنا شوند.

 

حجت‌الاسلام محمد اسماعیلی، معاون اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی نیز درباره  فوق‌برنامه‌های مساجد استان خراسان رضوی، گفت: طرح «رواق معرفت» طرحی است که با نصب تابلویی در مساجد، مطالب علمی، آموزشی، تاریخ اسلامی و اخلاق گذاشته می‌شود و هم‌اکنون 400 تابلو به این منظور توزیع‌شده است.

 

وی با بیان این که 40 هزار نسخه برگه آچار حاوی مطالب مذکور در استان توزیع می‌شود، افزود: هرماه دو بار تابلوها مطابق مسائل روز، به‌روز می‌شوند و حتی از استان‌های دیگر هم خواستار مطالب و تابلوها شده‌اند که آن‌ها را تأمین کرده‌ایم.

 

معاون اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی، طرح بروشور «کوثر هدایت» را متعلق به مناطق تلفیقی استان عنوان و تصریح کرد: این طرح که با مسابقه همراه است در پنج شهرستان برگزار می‌شود و از 35 هزار نسخه توزیع‌شده 13 هزار نسخه برمی‌گردد که نشان‌دهنده استقبال زیاد مناطق از مسابقه است.

 

اسماعیلی با بیان این که هرماه 3 هزار جلد کتابچه برای ائمه جماعات منتشر می‌شود گفت: این کتابچه‌ها بانام پیام مسجد حاوی پیام‌هایی کوتاه به‌تناسب ایام است که ائمه جماعات بین فاصله دو نماز از آن استفاده کنند./303/934/ب1

ارسال نظرات