۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۳۳۸۱۸
رئيس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل:

فهم و درک صحيح از قرآن لازمه تحقق سبک زندگی اسلامی است

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل گفت: فهم و درک صحيح از قرآن در همه ابعاد زندگي انسان بايد لحاظ شود تا جامعه به سوي سبک زندگي قرآني رهنمون شود.
حجت الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت‌الاسلام سميع الله مردان صبح امروز در جمع پرسنل اداره تامين اجتماعي شهرستان آران و بيدگل گفت: امروز قرآن در بيشتر ابعاد زندگي مسلمانان مورد بي ‌توجهي و مهجوريت قرار گرفته و بايد براي کاهش آسيب هاي زندگي خودمان، اين کتاب مقدس و پيام وحي را در زندگي جاري و ساري کنيم.

 

وي افزود: هر قدر انسان نسبت به عظمت و منزلت قرآن و نقش آن در زندگي جاهل باشد، به همان ميزان شوق و رغبت او در اطاعت از آن كمتر خواهد شد.

 

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل، نخواندن قرآن و عدم رعايت آداب تلاوت را از جمله موارد مهجوريت قرآن خواند و گفت: با وجود اينکه اندک افرادي در برنامه زندگي خود زماني را به تلاوت و انس با قرآن اختصاص مي دهند و عليرغم تأکيد فراوان قرآن و توصيه پيشوايان دين به تلاوت آن، بسياري از مردم از نعمت تلاوت و آثار ارزشمند آن بي بهره اند.

 

حجت الاسلام مردان، ترجيح غيرقرآن بر قرآن را از ديگر مصاديق مهجوريت قرآن دانست و افزود: قرآن کريم به تمام علوم اشاره کرده و منبع بسيار غني براي علوم مختلف است و يکي از معجزات قرآن، معجزات علمي است اما اکثر مسلمانان از قرآن فاصله گرفته و به کتاب هاي غيراسلامي رجوع کرده و آن را وحي مُنزل مي دانند.

 

عضو شوراي فرهنگ عمومي شهرستان آران و بيدگل با اشاره به تاکيد قرآن بر تدبر در آن يادآور شد: قرآن، کساني را که در آيات خدا تدبر نمي کنند، مورد سرزنش قرار مي دهد.

 

حجت الاسلام مردان گفت: رعايت آداب و شرايط تلاوت و حق تلاوت از ديگر مواردي است که بايد در تلاوت قرآن توجه کنيم تا قرآن در اين زمينه از مهجوريت فاصله بگيرد.

 

اين مبلغ ديني، در بخش ديگري از سخنانش استفاده ابزاري از قرآن را يادآور شد و افزود: در زندگي بسياري از مسلمانان از قرآن تنها در مراسم هاي نمادين، سفره‌هاي عقد و سفره هفت سين استفاده مي‌ شود در حالي ‌که در همين مراسم ها نيز آموز‌ه‌ ها و دستورات قرآن مورد بي ‌توجهي قرار مي ‌گيرد.

 

حجت الاسلام مردان با اشاره به اينکه برخي از خانواده ها شأن قرآن را در حد يک کالاي تزئيني و يا تنها ابزاري براي استخاره پايين مي آورند، تاکيد کرد: فهم و درک صحيح از قرآن در همه ابعاد زندگي انسان بايد لحاظ شود تا جامعه به سوي  سبک زندگي قرآني رهنمون شود.

 

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل، پيروي از هواي نفس و گسترش خرافات در جامعه را از ديگر مصاديق مهجوريت خواند و افزود: مهجوريت قرآن پيامدهاي متعددي در جامعه دارد که ترويج منکرات، گمراهي مردم، تسلط بيگانگان و مجازات الهي از جمله اين پيامدها است./203/1307/ب1

ارسال نظرات