۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۳۳۸۳۱
امام جمعه خرم آباد:

ایجاد اشتغال و برطرف کردن مشکل بیکاری بالاترین عبادت است

نماینده ولی فقیه در لرستان بیکاری را معضلی بزرگ در جامعه خواند و گفت: با برطرف شدن مشکلات بیکاری استان می توان از بروز آسیب های اجتماعی دوری کرد.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، پیش از ظهر امروز در مراسم انس با قرآن که در سالن ورزشی کارگران اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، گفت: احکام و دستورات الهی برای گره گشایی و برطرف کردن مشکلات فردی و اجتماعی است.

 

وی با بیان این که یکی از اعمال ماه مبارک رمضان همدلی و به فکر هم نوع خویش بودن است، افزود: در این ماه مبارک باید به هم نوعان خویش کمک کنیم و از فقرا و نیازمندان غافل نشویم.

 

نماینده وولی فقیه در لرستان با اشاره به این که خیرخواه بودن از مسائل مهم و مورد تأکید دستورات اسلامی است، عنوان داشت: از سیره اهل بیت(ع) و ائمه خیرخواهی بوده است.

 

وی با تأکید بر این که برای رسیدن به سعادت و برطرف شدن مشکلات جامعه باید به دستورات دین عمل کرد، عنوان داشت: در راستای گسترش معنویت، اخلاق و کاهش مشکلات جامعه باید از ابتدا فرزندان خویش را به سمت معنویت هدایت کرد و از تربیت دینی آنان غافل نشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به وجود بیکاری جوانان در استان لرستان و بروز مشکلاتی ناشی از آن، عنوان کرد: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری بالاترین عبادت است.

 

وی با اشاره به این که پیامبر(ص) در راستای کارگشایی امور مردم وقت زیادی صرف می کرد، افزود: با الگو گیری از سیره و سنت اهل بیت(ع) و عمل به دستورات دین با انجام وظیفه خویش باید در جهت برطرف شدن مشکلات بیکاری جوانان گام برداشت.

 

امام جمعه خرم آباد کارگشایی و برطرف کردن مشکلات معیشتی جوانان را مهم ترین عامل برای کاهش آسیب های اجتماعی بیان کرد و اظهار داشت: جوانان سرمایه های ارزشمند جامعه هستند و نباید از مشکلات این قشر غافل شد.

 

وی در ادامه با تأکید بر حرکت به سمت گره گشایی مشکلات آحاد مردم جامعه به ویژه قشر جوان، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید حلال مشکلات مردم باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به وجود جوانان بیکار در هر خانواده ای، عنوان کرد: با اشتغال زایی و کارآفرینی باید در پی ایجاد شغل باشیم و منتظر اداره و کار دولت نباشیم.

 

رسیدگی به معلولان و از کار افتادگان صدقه جاریه است

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر توجه و رسیدگی به امور معلولان و از کار افتادگان اظهار داشت: رسیدگی به این قشر صدقه جاریه است.

 

وی با بیان این که رضایت خدا در رسیدگی به معلولان، از کار افتادگان، به فکر هم نوع بودن و برطرف شدن مشکلات مردم جامعه است، خاطرنشان کرد: با جدیت تمام باید به این امور پرداخته شود و از سستی دوری کرد./9459/203/ب2

ارسال نظرات