۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۴۳۳۸۵۸
آیت‌الله اراکی در گفت و گو با رسا مطرح کرد؛

وحدت حوزه و دانشگاه ضرورتی مهم در راستای پیشرفت و اعتلای کشور

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه ضرورتی مهم در راستای پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی و اخلاقی محسوب می شود، گفت: فعالیت های علمی حوزه های علمیه و دانشگاه ها مکمل یکدیگر هستند و اعتلای ایران اسلامی را به همراه خواهد داشت.
آیت‌الله محسن اراکی

آیت‌الله محسن اراکی، نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری و دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، درباره وحدت حوزه و دانشگاه، بیان کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه در برابر نفوذ دشمن ایستادگی می کند.

 

طلاب و دانشجویان در مسیر وحدت حوزه و دانشگاه تلاش کنند

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه ضرورت مهم برای پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی و اخلاقی محسوب می شود، اظهار داشت: فعالیت های علمی حوزه های علمیه و دانشگاه ها مکمل یکدیگر هستند و اعتلای ایران اسلامی را به همراه خواهد داشت.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه طلاب در حوزه های علمیه و دانشجویان در دانشگاه ها باید در مسیر این وحدت بیش از پیش گام بردارند، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه سبب همفکری میان جریانات علمی کشور می شود.

 

حوزه های علمیه و دانشگاه ها نیازمند یکدیگر هستند

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همکاری حوزه و دانشگاه در مسیر تولید علم باید فعالانه دنبال شود و به این ترتیب می توان علم نوینی را به دنیا عرضه کرد که مورد نیاز همگان است.

 

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه در راستای تلاش واحد، با یکدیگر هم افزایی داشته باشند، افزود: حوزه های علمیه و دانشگاه ها در عرصه های مختلف نیازمند یکدیگر هستند.

 

حوزه و دانشگاه هدفی یکسان را دنبال می کنند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه تکمیل کننده یکدیگر هستند، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه الزاما به معنای ادغام این دو نیست و حوزه و دانشگاه هدفی یکسان را دنبال می کنند.

 

آیت‌الله اراکی در ادامه اظهار داشت: اگر حوزه های علمیه و دانشگاه ها بتوانند علم انسانی پسندیده را به دنیا عرضه کنند که از چاشنی‌های دینی و علوم انسانی و حوزوی و اسلامی برخوردار باشد، به دستاورد بزرگی دست پیدا خواهیم کرد و تا به امروز مراحل خوبی از این وحدت در کشور طی شده است./842/302/ب2

ارسال نظرات