۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۳۳۸۶۱

امارات میزبان خوشنویسان قرآنی جهان

گردهمایی خوشنویسان قرآن کریم در امارات متحده عربی برگزار می شود.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا، هشتمین گردهمایی بین‌المللی خوشنویسان قرآنی به منظور کتابت نسخه‌ای کامل از قرآن از دهم تیرماه در دبی آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

 

شیخ نهیان بن مبارک آل‌نهیان، وزیر فرهنگ، جوانان و توسعه جامعه امارات، ادر این باره گفت: هشتمین گردهمایی بین‌المللی خوشنویسان قرآنی در دبی با مشارکت ۳۰ خوشنویس برتر از ۱۱ کشور عربی و اسلامی از ۱۰ تیرماه آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

 

وی افزود: در این گردهمایی، ۳۰ تن از برجسته‌ترین خوشنویسان کشورهای عربی و اسلامی حضور دارند و نسخه‌ای کامل از قرآن کریم را کتابت می‌کنند، به‌طوری که هر خوشنویس یک جزء کامل از قرآن را می‌نویسد تا در شب ۲۷ ماه مبارک رمضان در امارات کتابت قرآن به اتمام برسد.

 

شیخ نهیان بن مبارک آل‌نهیان گفت: «محمد اوزجای» و «محمد التمیمی» از ترکیه، «عبدالرضا بهیه داوود الفرجاوی» از عراق، «عبیده محمد صالح البنکی» از سوریه از اعضای کمیته داوران این گردهمایی هستند که برترین خوشنویسان را انتخاب می‌کنند.

 

وزیر فرهنگ، جوانان و توسعه جامعه امارات تصریح کرد: در این دوره کتابت قرآن باید با خط محقق (از سبک‌های مهم خوشنویسی اسلامی و از جمله خطوط شش‌گانه که ابداع یا سامان دادن آن‌ها را به ابن مقله نسبت داده‌‌اند) و خط ریحان (نام سبکی از خوشنویسی به خط عربی ـ فارسی است که از خط محقق مشتق شده و دارای تمام ویژگی‌های خط محقق است اما در سایز کوچک و ظریف‌تر) باشد، همچنین جوهر تهیه‌شده جوهری سنتی است که در مقابل فرسایش مقاوم است و کیفیت آن تا سالیان سال محفوظ می‌ماند.

 

وی در پایان گفت: وزارت فرهنگ امارات این نسخه کامل از قرآن را پس از آنکه به امضای خوشنویسان حاضر در گردهمایی رسید، به‌عنوان میراثی اسلامی در بخش گنجینه ارزشمند این وزارتخانه حفظ خواهد کرد تا برای نسل‌های آینده به یادگار بماند./847/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات