۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۳۳۸۹۳
اتحادیه عرب:

از طرح صلح فرانسه حمایت می کنیم

معاون دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد که این اتحادیه از طرح صلح فرانسه که هم اکنون مطرح شده است، حمایت کرده و خواستار موفقیت آن است.
فرانسه

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد بن حلی در اظهاراتی مطبوعاتی پس از گفت وگو با سفیر موریتانی و نماینده دائم این کشور در اتحادیه عرب اظهار داشت که مساله فلسطین راه حل بسیاری از بحران های منطقه است و بر همین اساس باید اهمیت ویژه ای به آن داد و این مساله با قدرت در محافل بین المللی مطرح شود.

 

بن حلی اظهار داشت که وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در 25 جولای آینده نشستی را در نواکشوط ـ پایتخت موریتانی ـ به منظور آماده سازی پرونده سیاسی برگزار خواهند کرد و مساله فلسطین که از رکود در مرحله کنونی رنج می برد، در راس این پرونده قرار خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد که دعوتنامه هایی برای سران تمامی کشورهای عربی بجز یک یا دو کشور به منظور شرکت در27 امین دوره اجلاس عادی سران عرب که قرار است تحت شعار "اجلاس امید" برگزار شود، ارسال شده است. همچنین وزیر خارجه موریتانی و نبیل عربی دبیر کل اتحادیه عرب هم از برخی شخصیت های مهم و سرشناس همچون دبیر کل سازمان ملل، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی، کمیساریای اتحادیه آفریقا و مسئول سیاست های خارجه اتحادیه اروپا برای شرکت در این اجلاس دعوت به عمل اورده اند.

 

معاون دبیرکل اتحادیه عرب ابراز امیدواری کرد که این اجلاس نقطع تحولی برای بازگشت امید به کشورهای عربی باشد.

 

احمد بن حلی همچنین ابراز امیدواری کرد که اجلاس امید مثبت و سازنده بوده و تمامی موانع و مشکلاتی که موجب تیره شدن روابط کشورهای عربی می شود را از میان بردارد./982/ب102/د

ارسال نظرات