۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۳۳۹۳۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

دولت کمبود منابع مالی نهاد تبلیغات اسلامی را جبران کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با انتقاد از کمبود بودجه این نهاد، گفت: سازمان تبلیغات به‌شدت با کمبود منابع مالی روبرو است ازاین‌رو از دولت انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به این سازمان داشته باشد.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، به اهمیت این سازمان اشاره و اظهار کرد: امروز سازمان تبلیغات اسلامی در کلان کشوری مجموعه‌ای مؤثر در حوزه فرهنگی به ویژه فرهنگ دینی است.

 

وی با تبیین نقش این سازمان در اشاعه دین و فرهنگ اسلامی در جامعه، افزود: نشر کتاب، خبرگزاری‌های متعدد در حوزه خبررسانی با نگاه فرهنگی، سینما و هنر فاخر مبتنی بر مبانی دین، توزیع کتاب‌های حوزه دین در بین مردم و برنامه‌های فرهنگی با شاخص‌های تعیین شده منطقه‌ای و بومی ازجمله فعالیت‌های نهاد تبلیغات اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام خادمی اعزام عالم و روحانی مبلغ به شهرها و روستاها، هدایت تشکل‌های دینی و مذهبی و نظارت بر برنامه‌های مذهبی آن‌ها، ساماندهی امور مداحان و شعرای آیینی و در بخش قرآن نیز آموزش روخوانی و روان‌خوانی و تربیت مربی و ممتحن را برخی دیگر از اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی ذکر کرد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به دیگر فعالیت‌های نهاد تبلیغات اسلامی در کشور، گفت: در حال حاضر همه کتاب‌های قرآن در کشور با تأییدیه دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی به چاپ می‌رسند.

 

وی آموزش روخوانی و روان‌خوانی و کادر سازی قرآنی را ازجمله مسؤولیت‌های مهم نهاد تبلیغات اسلامی در بخش قرآن دانست و افزود: در حوزه خبررسانی با نگاه فرهنگی نیز سازمان تبلیغات اسلامی با داشتن خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری مختلف جایگاه ارزنده‌ای در کشور دارد.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز با داشتن قریب به 130 سینما با رویکرد پخش فیلم‌های فاخر توانسته نقش مهمی در این عرصه ایفا کند، خاطرنشان کرد: افزون بر این در فضای مجازی هم به همت نهاد تبلیغات اسلامی پیام‌های مذهبی و فرهنگی متناسب تولید و عرضه می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: در بخش استانی هم امروز نهاد تبلیغات اسلامی دارای برنامه جامع فرهنگی است که ابتدای سال از سوی استانداری ابلاغ شده و در پایان سال بر اساس شاخص‌ها ارزیابی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بر اساس نتایج این ارزیابی نقاط قوت و ضعف نهاد تبلیغات اسلامی شناسایی می‌شود، ادامه داد: تلاش می‌شود تا هر سال با توجه به نتایج ارزیابی‌‌ها برای سال آینده برنامه‌های مناسبی طراحی و اجرا شوند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه با انتقاد از کمبود بودجه این نهاد، اظهار کرد: این نهاد به‌شدت با کمبود منابع مالی روبرو بوده و از دولت انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به سازمان تبلیغات اسلامی داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام خادمی در خاتمه با گرامیداشت اول تیرماه، سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1360، گفت: فعالیت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی فرهنگی و دینی بوده اما متأسفانه فرهنگ یکی از مظلوم‌ترین بخش‌ها در جامعه ما است به همین دلیل اگر به دنبال ارتقای فرهنگ هستیم باید حمایت‌ها از این بخش نیز افزایش یابد./9314/202/ب3

ارسال نظرات