۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۳۴۰۶۲
کارشناس مذهبی مطرح کرد؛

عالمان دینی، سدّی نفوذ ناپذیر در برابر دشمن

کارشناس مذهبی با بیان اینکه عالمان دینی، سدّی نفوذ ناپذیر در برابر دشمن هستند، گفت: دشمنان اسلام، چون عالمان دین و روحانیت آگاه و متعهد را، سدّی نفوذناپذیر در برابر خود می بینند با همه توان در این برهه حساس که نظام اسلامی پا گرفته است درصدد حذف آنان از صحنه سیاست و امور اجتماعی برآمدند.
روحانیان

خانم راضیه حقیقی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: دشمنان اسلام، چون عالمان دین و روحانیت آگاه و متعهد را، سدّی نفوذناپذیر در برابر خود می بینند، با همه توان، در این برهه حساس که نظام اسلامی پا گرفته است، درصدد حذف آنان از صحنه سیاست و امور اجتماعی برآمدند و این نقشه را با شیوه های گوناگون، از جمله از راه جدایی دین از سیاست، دخالت در سیاست و ایجاد تنش بین مردم عادی و روحانیت  به اجرا درآوردند.

 

وی ادامه داد: وقتی تنش بین روحانیت و مردم عادی ایجاد شود، مردم با شنیدن کلمه حکومت دو مفهموم مثبت و منفی به ذهن آن ها می رسد، از این رو معنای مثبت آن، حکومت اسلامی، نشأت گرفته از جمهوری اسلامی و حکومت امام زمانی است و معنای منفی آن حکومت کردن به حالت استبداد است، بنابراین دشمن می خواهد این بار منفی را در بین مردم القا کند و این را به روحانیت ربط دهد، همچنین برای دولت بعدی نیز برنامه ریزی کند.

 

این کارشناس مذهبی یادآور شد: حکومت جمهوری اسلامی، حکومتِ ارزش های دینی است، همچنین ممکن است یک غیر روحانی ارزش هایی را حائز باشد که از بسیاری از روحانی ها برتر باشد، بنابراین او مقدم است.

 

حقیقی افزود: روحانی بودن موجب نمی شود که از کسی سلب صلاحیت شود، نه به تنهایی روحانی بودن صلاحیت آور است، نه روحانی بودن موجب سلب صلاحیت است. حکومت دین است، حکومتِ یک صنف خاص و یک مجموعه خاص نیست.

 

وی اظهار داشت: ما باید از روحانیان وظیفه شناس و رسالت مدار و انقلابی در رابطه با حکومت اسلامی و نقشی را که برای نظام و مردم ایفا می کنند و خدماتی که ارائه می دهند قدر دانی کنیم و کارآن ها با حکومت های جور، در خور مقایسه نیست.

 

این کارشناس مذهبی در پایان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران و نظام اسلامی، زمینه ها و میدان های گسترده ای را برای خدمت گزاری روحانیت به مردم و کاستن از رنج و آلام آنان گشوده است و حوزه ها و روحانیت با برنامه ریزی دقیق و بهره گیری از فرصت های پیش آمده به آسانی می توانند بخشی از رسالت های خود را در جای جای ایران اسلامی و حتی در دیگر کشورهای اسلامی ایفا و چهره مطلوبی را از خدمت گزاری این نهاد مقدس، فراروی مردمان ترسیم کنند./302/866/ب1

ارسال نظرات