۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۴۳۴۰۶۴

منزل رهبر شیعیان بحرین محاصره شد

انقلابیون بحرین از مردم خواستند خود را به تحصن نامحدود مقابل منزل شیخ عیسی قاسم برسانند؛ دولت منطقه محل سکونت شیخ را محاصره کرده است.
تظاهرات مردم بحرین در حمایت از شیخ عیسی قاسم

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از سیاستمداران و روحانیان بحرین از مردم خواستند، با پای پیاده هم که شده، به «الدراز» محل سکونت شیخ عیسی قاسم بروند.

 

پس از اقدام دولت بحرین در انحلال چندین جمعیت سیاسی و بازداشت چندین نفر از معارضان، منامه تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی بحرین را سلب تابعیت کرد تا زمینه اخراج او از بحرین فراهم شود. ساعاتی پس از انتشار خبر، صدها نفر از مردم مقابل خانه شیخ تجمع و تحصن کرده‌اند و گفته‌اند آن را نامحدود ادامه خواهند داد.

 

همزمان، شماری از سیاستمداران و روحانیان از مردم دعوت کرده‌اند خود را به منطقه الدراز مقابل منزل شیخ عیسی برسانند.

 

«ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه» با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مردم اعلام کرد که «مرحله پیش ‌رو، مرحله‌ای حساس، مهم و سرنوشت‌ساز است و حضور شما مردم در الدراز یاری دین، عزت و کرامتتان است».

 

همچنین علمای محبوس در زندان «جو»، اعلام کردند که از مردم می‌خواهند همه یکپارچه برای دفاع از دین و یاری اهل دین به محل سکونت شیخ عیسی بروند و خود را به مردم تحصن‌کننده برسانند.

 

عبدالغنی خنجر، سخنگوی جنبش حق بحرین نیز از مردم دعوت کرد که در جمعیت‌های بزرگ، همه عازم مکان تحصن مردم در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم در منطقه «الدراز» شوند و آنجا را ترک نکنند.

 

خنجر با بیان اینکه «مردم باید با قدرت در الدراز حاضر شوند و مقابل شایعات تسلیم نشوند»، گفت که «از مردم دعوت میکنیم که مردم برای دفاع از بحرین و آیت الله عیسی قاسم به الدراز بروند».

 

به گزارش شبکه خبری «اللؤلؤة» سخنگوی جنبش حق گفت: «نظامی کردن منطقه الدراز نباید ما را از وظیفه خود در دفاع از شیخ قاسم منصرف کند».

 

مجید عبدالله از سیاستمداران بحرین نیز گفت که «به مردم می گویم که به الدراز بشتابید و حتی شده، پیاده به سوی الدراز سرازیر شوید و تسلیم نشوید».

 

همچنین علی الاسود نماینده پیشین پارلمان بحرین تأکید کرد که «ساعات آینده در بحرین، در خصوص آیت الله قاسم تعیین‌کننده است و مهم است که حرکت مردمی ادامه یابد و این نیازمند احساس مسئولیت همگان است».

 

فعالان بحرینی با انتشار تصاویری از خودروهای نظامی و امنیتی بحرین گفتند که دولت بحرین محدوده زندگی شیخ قاسم را سیم خاردار کشیده تا مانع ورود مردم به منطقه تحصن عمومی شود./980/ب102/د

ارسال نظرات