۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۳۴۱۰۸

آیت‌الله حائری از آل‎خلیفه به عنوان مشابه فرعون یاد کرد

یکی از مراجع تقلید شیعه عراقی با صدور بیانیه‌ای سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین را محکوم کرد.
آیت الله حائری

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌ الله سید کاظم حائری از مراجع تقلید عراق، مقیم قم، با صدور بیانیه‌ای اقدام دولت بحرین در لغو تابعیت شیخ عیسی احمد قاسم، رهبر شیعیان بحرین را محکوم کرد.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

خداوند تعالی فرمود: (وَقَالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لِرُسُلِهِمْ لَنُخْرِجَنَّکُمْ مِنْ أَرْضِنَا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِی مِلَّتِنَا فَأَوْحَى إِلَیْهِمْ رَبُّهُمْ لَنُهْلِکَنَّ الظَّالِمِینَ)(ابراهیم: 13)، و نیز فرمود: (وَقَالَ فِرْعَوْنُ ذَرُونِی أَقْتُلْ مُوسَى وَلْیَدْعُ رَبّه إِنِّی أَخَافُ أَنْ یُبَدِّلَ دِینَکُمْ أَوْ أَنْ یُظْهِرَ فِی الاْرْضِ الْفَسَادَ) (غافر: 26)

 

موضع تاسف‌بار و به شدت محکوم ستمگران آل خلیفه در قبال علامه جلیل‌القدر شیخ عیسی قاسم و لغو تابعیت ایشان و نیز اتهام‌های این ظالمان علیه مسلحان و دعوت‌کنندگان به خدا را شنیدیم. خداوند تعالی در کتاب کریمش و در سوریه ابراهیم و در آیه‌ای که در بالا ذکر شد این موضوع را به ما خبر داده؛ هم‌چنین در این آیه می‌فرماید:  (فَمَا کَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلاَّ أَنْ قَالُوا أَخْرِجُوا آَلَ لُوط مِنْ قَرْیَتِکُمْ إِنَّهُمْ أُنَاسٌ یَتَطَهَّرُونَ) (نمل: 56).

 

چهره زشت تاریخ امروز در بحرین و ملت ستمدیده آن خود را نشان داده است؛ تا دیروز مصلحان را از کشورشان اخراج و حق شهروندی را از آنها سلب می کردند و ظالمان آل‌خلیفه امروز این تصمیم را علیه تعدادی از مومنان و در راس آنها جناب شیخ عیسی قاسم گرفته‌اند. آل خلیفه امروز همان بهانه‌های فرعون در مقابل موسی (ع) یعنی ادعای فساد دینی و فسار فی‌الارض را تکرار می کند همانگونه که در آیه 26 غافر که ذکر شده، آمده است.

 

ظالمان و ستمگران می‌دانند که شیخ عیسی عمر شریفش را در راه موعظه و ارشاد، دعوت به  تحرکات سیاسی مسالمت‌آمیز، از بین بردن فرقه‌گرایی در میان طوایف اسلامی و دوری از خونریزی و نیز حفظ منافع کشور کوشیده است اما آل‌خلیفه نیروهای بیگانه  را به کار گرفته و از حمایت مال و زور عربستان و تایید آمریکایی  در منطقه اسلامی برخوردار است.

 

این مساله فقط به بحرین محدود نخواهد شد بلکه (افراد پشت پرده) یک تسویه فراگیر برای جریان اسلامی در منطقه را دنبال می‌کنند ؛ نشانه‌های تفاهم که احتمالا با رژیم اسرائیلی بسته شده، روزی زشتی خود را نشان خواهد داد.

 

علی کل حال، این تصمیم ظالمانه علیه شیخ قاسم در محدوده بحرین نقض آشکار اصول مقدس ملت مومن بحرین و صدمه روحی بزرگی به حس اسلامی و ملی آن است./994/ب102/د

ارسال نظرات