۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۳۴۱۲۲
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

شرکت طلاب در اردوهای جهادی از مصادیق جهاد کبیر است

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به حضور 80 نفر از طلاب خواهر و برادر استان در اردوهای جهادی مناطق محروم، گفت: شرکت طلاب در اردوهای جهادی از مصادیق جهاد کبیر است.
حجت الاسلام سالاری- نشست هم اندیشی اردوهای جهادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست هم انديشي اردوي جهادي طلاب، با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و شرکت طلاب و روحانیان خراسان شمالی در اردوهای جهادی مناطق محروم، اظهار کرد: هم‌زمان با فصل تابستان 80 نفر از طلاب خواهر و برادر بسیجی استان به همراه سایر اقشار بسیج برای خدمات‌رسانی به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه اردوي جهادي يكي از عرصه‌های خدمت فرهنگي و اجتماعي به مناطق محروم است، اضافه کرد: تابستان فرصت مناسبی است تا طلاب به صورت ویژه در عرصه خدمات اجتماعی در مناطق محروم نقش‌آفرینی کنند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید، مدیران و طلاب حوزه علمیه تهران، خاطرنشان کرد: رهبری با بيان اين نكته كه هدایت فکری و دینی، هدایت سیاسی و بصیرت افزایی و راهنمایی و حضور در عرصه خدمات اجتماعی از وظایف طلاب و حوزه‌های علمیه است راه را برای طلاب و روحانیان مشخص کردند.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی با اشاره به اهمیت حضور طلاب و روحانیان در اردوهای جهادی، افزود: علاوه بر حضور مستمر روحانیان و مبلغان در طول سال در مناطق مختلف استان، تابستان فرصت مناسبی است تا طلاب در حال تحصیل نیز طی برنامه‌ریزی مشخص علاوه بر تحصیل با حضور در مناطق محروم از برکات معنوی و تهذیبی اردوهای جهادی بهره‌مند شوند.

 

وی با اشاره به حدیث حضرت محمد (ص)، اضافه کرد: رسول گرامی اسلام فرموده: «دَخَلَ عَبْدٌ الْجَنَّةَ بِغُصْنٍ مِنْ شَوْكٍ كَانَ عَلَى طَرِيقِ الْمُسْلِمِينَ فَأَمَاطَهُ عَنْهُ» و یادآور شده بنده‌ای به دلیل اينكه شاخه خارى را از سر راه مسلمان برداشته و راه عبور مردم را اصلاح كرده است داخل بهشت می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: اين از زیبایی‌های تربيتي در مكتب شريف اسلام است كه خدمت به بندگان خدا حتي برطرف كردن يك خاشاك از مسير بندگانش راهي به سوي بهشتي شدن است.

 

به گفته وی آنچه مسلم است اين است كه طلبه‌ای كه قرار است در آینده خدمت‌گزار اين مكتب باشد و در جامعه اثرگذاری داشته باشد باید با آن‌ها حشر و نشر داشته باشد و درد مردم را بداند تا برای درمان آن برنامه‌ریزی كند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به بزرگی و عظمت باری تعالی، اظهار کرد: اگر انسان بزرگی و عظمت خداوند را به خوبی درک کند بدون شک حق بندگی را به خوبی ادا کرده و هیچ‌گاه گناه و معصیت نخواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه انسان با نگاه به آفرینش و نظم هستی به حقارت خود پی می‌برد زیرا خداوند در قرآن فرموده همه هستی ذکر و تسبیح خدا را می‌گویند، گفت: اگر به این حقیقت دست یابیم که همه عالم محضر خدا بوده و او بر همه اعمال ما حاضر و ناظر است بی‌شک گرد گناه و معصیت نخواهیم رفت./9314/202/ب3

ارسال نظرات