۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۴۳۴۱۷۲

چند خبر کوتاه از اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی

برگزاری محافل انس با قرآن مشهد با حضور قاریان لبنانی، حضور پررنگ اداره کل اوقاف خراسان رضوی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، راه اندازی دفتر مشاوره وقف در خواف، وقف یک واحد مسکونی در نیشابور توسط مادر شهید و توزیع 360بسته غذایی در نیشابور عناوین مهم ترین خبرهای کوتاه اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد ذاکری رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد بیان داشت: همزمان با سراسر استان مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات معارف قرآن کریم سوم تیرماه با حضور 3500 متسابق در مشهد نیز برگزار می شود.

 

وی در ادامه افزود: در این دوره از مسابقات معارف قرآن که در رده سنی بالای 18 سال برگزار می شود تعداد2500 بانو و 1000 نفر آقا شرکت کرده اند که با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

حجت الاسلام ذاکری در خصوص منبع مسابقات اظهار کرد: تفسیر سوره مبارکه یونس از کتاب تفسیر نمونه به عنوان منبع سی و نهمین دوره مسابقات معارف قرآن در نظر گرفته شده است .

 

رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد در پایان گفت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات معارف قرآن کریم پنج شنبه سوم تیر ماه ساعت 9 صبح در حسینیه امام خمینی(ره) واقع در خیابان فدائیان اسلام برگزار می شود.

گفتنی حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف استان از این مسابقات بازدید می کند و در ابتدای این برنامه استاد محمد علی امهز، قاری برجسته لبنانی به تلاوت می پردازد.

 

حضور پررنگ اداره کل اوقاف خراسان رضوی در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد

اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با برپایی غرفه های مشاوره وقف، ثبت نام طرح ملی حفظ، معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه و غرفه کودک حضوری پر رنگ در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دارد.

این گزارش می افزاید درغرفه مشاوره وقف علاوه بر مشاوره وقف، زمینه وقف قرآنی با وقف قرآن کریم برای امکان مذهبی و مجالس قرآنی نیز وجود دارد.

 

در غرفه کودک، کودکان و نوجوانان در قالب نقاشی و داستان های قرآنی با قرآن، بقاع متبرکه و موقوفات آشنا می شوند.

 در غرفه بقاع متبرکه، بازدید کنندگان ضمن آشنایی با امامزادگان و بقاع متبرکه، در جریان فعالیت های فرهنگی و قرآنی بقاع متبرمه امامزادگان قرار می گیرند.

 

همچنین بازدید کنندگان غرفه بقاع متبرکه و امامزادگان با بقاع میقات الرضا(ع) که در مسیر زائران حرم رضوی قرار دارند نیز آشنا می شوند.

 

در غرفه های اوقاف استان در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد 5 کارشناس مذهبی حضور دارند.

گفتنی است طی دو شب گذشته در غرفه های اوقاف  استان در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد، تاکنون 41 جلد کلام الله مجید وقف، 500 نفر از غرفه کودک بازدید، 61 نفر در طرح ملی حفظ ثبت نام و 580 بسته نبات تبرک بقاع متبرکه امامزاده سیدمحمد علوی(ع) و امامزاده یحیی(ع) میامی مشهد در بین بازدیدکنندگان توزیع شده است.

 

برگزاری 20 محفل انس با قرآن مشهد با حضور قاریان لبنانی

همزمان با شروع ماه میهمانی خدا محافل نورانی انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی از کشورهای لبنان، مصر و ایران از دومین روز ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

بنا بر این گزارش در نیمه اول ماه بهار قرآن این محافل در هفت مسجد مرکز و حاشیه شهر مشهد ، حسینیه خیاطها و حسینیه هراتی ها  از اماکن مذهبی مرکز شهر برنامه ریزی شده است.

 

همچنین درآستان مقدس امامزادگان یحیی بن زید(ع) میامی  و سید محمد(ع) مشهد محافل انس با قرآن کریم در شب های دوازدهم و پانزدهم   ماه مبارک رمضان  با حضور  قاریان ایرانی و لبنانی در جمع زائرین و عاشقان قرآن و عترت برگزار می شود.

 

این گزارش می افزاید همزمان با برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن محفلی با حضور استاد حمید شاکرنژاد و قاریان لبنانی در یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان در محل نمایشگاه بین المللی با حضور عامه مردم برپا خواهد شد.

 

در همین راستا محافلی نیز در جامعه المصطفی العالمیه، جامعه الحسین، ستاد مبارزه با مواد مخدر، پادگان ثامن الائمه و حرم مطهر برگزار می شود.

این گزارش حاکی است در نیمه اول ماه مبارک رمضان 20 محفل قرآنی با حضور قاریان لبنانی استاد محمد علی قاسم و محمد علی امهز، 6 محفل قرآنی با حضور قاری مصری استاد عبدالناصر حرک و 15 محفل قرآنی تلاوت با حضور قاریان ایرانی انجام می شود.

 

گفتنی است  از قاریان برجسته ایرانی استاد سید جواد حسینی ، استاد حمید شاکر نژاد،  کاشفی، مشمول، استاد روغنی ، قلندرزاده و چمنی دعوت شده در محافل قرآنی نیمه اول ماه مبارک رمضان به تلاوت خواهند پرداخت.

 

توزیع 360بسته غذایی در نیشابور

علی اکبر باغشنی، عضو هیئت امنای امامزاده یحیی(ع) باغشن  گفت: 360 بسته غذایی ویژه ماه مبارک رمضان به همت هیئت امناء بقعه امامزاده یحیی باغشن و "ملک فخرا" نیکوکار کویتی در این بقعه متبرکه بین نیازمندان توزیع شد.

 

وی افزود: این سبد کالای غذایی برای کمک به خانواده های نیازمند در ماه مبارک رمضان به مدت سه روز توزیع شده است.

باغشنی محتویات این سبد را برنج، چای، روغن، رب، عدس، ماکارونی و قند ذکرکرد و گفت: از اقلام پرمصرف خانواده ها در این سبد گنجانده شده و برای هرکدام از سبدهای غذایی مبلغ یک میلیون ریال از سوی این خیر نیکوکار هزینه شده است.

 

گفتنی است این اقدام خداپسندانه هر ساله توسط این خیر نیکوکار انجام می پذیرد.

بقعه متبرکه امامزاده یحیی بن موسی بن جعفر(ع) در30 کیلومتری شرق نیشابور و در حاشیه آزاد راه نیشابور- مشهد واقع است و با قرارگرفتن درطرح میقات الرضا(ع) دارای سوئیت های اقامتی، بازارچه و مکان مناسبی برای زیارت وگردشگری است.

 

دفتر مشاوره وقف در خواف راه اندازی شد

محمد چنداول، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خواف گفت: دفتر مشاوره وقف با رویکرد تشویق مردم به وقف و هدفمند کردن نیت های وقف در جهت نیازهای شهرستان راه اندازی شد.

 

محمد چنداول در ادامه عنوان کرد: مصرف درآمد موقوفات و عمل امینانه به نیت واقف از شاخصه های اصلی در وقف است و با مطالعه و بررسی مشکلات و چالشهایی که در منطقه وجود دارد می توان واقفان را در این زمینه یاری داد.

 

وی افزود: در شهرستان خواف موقوفات زیادی وجود دارد که متاسفانه در برخی از وقف ها نیت های بسیار زیادی و در بعضی خیلی کم وحتی به صفر می رسد که این به دلیل عدم آگاهی مردم از برخی کمبودها و نیازهای شهرستان در این زمینه می باشد.

 

لازم به ذکر است دفتر مشاوره وقف روزهای یکشنبه در این اداره دایر می باشد و افراد می توانند با حضور در اداره اوقاف خواف پاسخ سوالات وقفی خود را بگیرند.

 

وقف یک واحد مسکونی در نیشابور توسط مادر شهید

جعفر نوائیان سررود رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان های نیشابور و فیروزه گفت: نیکوکار خیراندیش تاج بانونصرآبادی مادر شهید والامقام علی اصغراحمدآبادی یک واحد مسکونی رادر این شهرستان وقف نمود.

وی افزود: واقف خیراندیش این کار خیر و خداپسندانه راجهت هزینه های جاری مسجد روستای احمدآباد در آستانه ماه مبارک رمضان به ثبت رساند.

 

نوائیان سررود بیان کرد: این واحد مسکونی به مساحت 75 مترمربع و دارای ارزش تقریبی 500میلیون ریال می باشد.

 

گفتنی است از ابتدای سال 95 تاکنون 4 وقف جدید در شهرستان نیشابور با نیت توسعه و ایجاد دارالقران بقاع متبرکه ، توسعه مسجد به ثبت رسیده است.

 

طرح ضیافت الهی داورزن در حال برگزاری است

محمد رضا محسن آبادی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن ، بیان داشت: هدف از برگزاری طرح ضیافت الهی ترویج آموزه های دینی و جذب جوانان به بقاع متبرکه در راستای تبدیل شدن بقاع متبرکه امامزادگان به قطب فرهنگی است.

 

وی افزود: بقاع متبرکه امامزادگان سه تن و سید مرتضی(ع) داورزن، سید علی اصغر(ع) و حسین بن موسی(ع) ریوند، سید علی اکبر(ع) علی آباد، سید حسین(ع) و سید اسماعیل(ع) بهمن آباد، سید ناصر(ع) چشام و بی بی علیه خاتون(س) باشتین مجری طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان است .

 

محسن آبادی با اشاره به برگزاری طرح مودت وضیافت افطاری در بقعه متبرکه امامزاده سید علی اکبر(ع) علی آباد تصریح کرد: اقامه نماز جماعت همراه با سخنرانی در بقعه متبرکه امامزاده سید علی اصغر(ع) ریوند توسط حجت الاسلام ریوندی و در بقعه متبرکه سید ناصر(ع) چشام توسط حجت الاسلام عبد معبودی همراه با افطاری ساده همه روزه تا پایان ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.

 

وی عنوان کرد: جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در بقاع متبرکه امامزادگان سه تن داورزن ، حسین بن موسی(ع) ریوند و امامزادگان بهمن آباد برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف داورزن اظهار داشت: مراسم جزءخوانی قرآن کریم ویژه بانوان در بقاع متبرکه امامزادگان بی بی علیه خاتون(س) باشتین، سید ناصر(ع) چشام، حسین بن موسی(ع) ریوند و سید مرتضی(ع) داورزن صورت می پذیرد.

 

وی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم پر فیض شب های قدر در امامزادگان سید علی اصغر(ع) ریوند و سید اسماعیل(ع) و سید حسین(ع) بهمن آبادگفت:  نماز عید سعید فطر در بقعه متبرکه امامزادگان بهمن آباد اقامه می شود.

یاد آور می شود شهرستان داورزن در 310 کیلومتری غرب خراسان رضوی واقع و 20 بقعه متبرکه و مزار را در خود جای داده است./930/303/ب3

 

 

ارسال نظرات