۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۳۴۱۸۵

روزنامه لبنانی از حضور مستقیم افسران سعودی در سوریه خبر داد

یک روزنامه لبنانی فاش کرد که افسران نظامی ارتش عربستان سعودی در سوریه حضور مستقیم داشته و تروریست های مخالف دولت بشار اسد را در درگیری ها رهبری می کنند.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه لبنانی السفیر فاش کرد که نقش عربستان سعودی در جنگ داخلی سوریه به حمایت مالی و نظامی از تروریست های تکفیری خلاصه نشده و افسران نظامی ارتش سعودی در سوریه حضور مستقیم دارند و تروریست های مخالف دولت بشار اسد را در درگیری ها، به ویژه در مناطق شمالی این کشور رهبری می کنند.

 

روزنامه السفیر به نقل از منابعی از ارتش سوریه گزارش داد که از زمانی که توافق آتش بس در 27 فوریه به اجرا گذاشته شد افسران سعودی در اتاق عملیات تروریست ها حضور داشته و فعالیت های آنان را هماهنگ می سازند.

 

بر اساس این گزارش، افسران ترکیه ای نیز علاوه بر افسران سعودی در اتاق های عملیات در عنتاکیه و اسکندرون حضور داشته و تروریست ها را رهبری می کنند.

 

این گزارش در حالی منتشر می شود که رسانه های خبری اعلام کردند که تروریست های عضو شاخه سیزدهم ارتش آزاد سوریه، جبهه النصره و احرار الشام از 40 موشک Tow که سعودی ها در طول دو هفته گذشته به روستاهای جنوبی حلب ارسال کردند، استفاده کرده اند.

 

عربستان سعودی همچنین تروریست ها را به 1300 موشک به ارزش 960 میلیون دلار مجهز کرده است. سعودی ها این موشک ها را از آمریکا خریداری کرده بودند.

 

گفتنی است، سوریه از ماه مارس سال 2011 میلادی درگیر جنگ داخلی خانمان سوز است.

 

استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تخمین زده است که بیش از 400 هزار نفر در جنگ داخلی سوریه کشته شده و بیش از نیمی از مردم این کشور 23 میلیون نفری نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده اند./990/ب903/د

ارسال نظرات