۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۸
کد خبر: ۴۳۴۲۲۱
کارشناس مسائل مذهبی:

ویژگی دعای خوب، بهره مندی انسان‌های بیشتری از آن است

حجت الاسلام اصغری حسامیه گفت: ویژگی دعای خوب این است که انسان‌های بیشتری از آن بهره ببرند؛ بنابراین دعا تنها برای خودمان نباشد و در شب های قدر برای همه دعا کنیم.
اصغری حسامیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر سیستان و بلوچستان، شب گذشته در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره های کوتاه قرآن کریم با تفسیر سوره مبارکه قدر، گفت: شب قدر بطور قطع در ماه رمضان قرار دارد و یکی از سه شب 19 و 21 و 23 این ماه به عنوان شب قدر شناخته می‌شود.

 

وی ادامه داد: عظمت شب قدر به دلیل نزول قرآن در آن است و چون ظرف نزول قرآن بوده، اهمیت دارد؛ مثل پارچه ای که روی خانه خداست که قبل از انداختن روی کعبه ارزشی نداشت اما پس از آن ارزش پیدا کرد.

 

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به عقاید وهابیت تصریح کرد: دولت منحوس سعودی بخشی از پارچه روی خانه خدا را به افراد خاص هدیه می دهد و قبول دارد که متبرک است؛ خود وهابی ها قرآن را می بوسند چون کلام الله است اما زیارت ما را قبول ندارند؛ در حالی که ما هم هر آهنی را نمی بوسیم بلکه ضریح اولیاءالله را می بوسیم.

 

وی با اشاره به اعمال شب قدر اظهار داشت: در اعمال شب قدر، دعا مهمتر از قرآن است؛ بنا به روایتی از امام صادق(ع) در پاسخ به این سؤال که نماز مستحب بهتر است یا دعا؟ فرمودند دعا بهتر است و سپس پرسیدند قرآن خواندن بهتر است یا دعا؟ امام فرمودند دعا بهتر است؛ چون خدا در قرآن فرمود من به سبب دعای شما به شما توجه دارم.

 

حجت الاسلام اصغری حسامیه افزود: ویژگی دعای خوب این است که انسان‌های بیشتری از آن بهره ببرند؛ بنابراین دعا تنها برای خودمان نباشد و در شب های قدر برای همه دعا کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دعایی که همه عالمیان و آدمیان از آن بهره مند می شوند، دعا برای تعجیل در فرج امام زمان است؛ زیرا همه با ظهور ایشان متنعم خواهند شد./203/831/ب1

ارسال نظرات