۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۳۴۲۸۴
قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

دستگاه قضایی حق مردم را از ظالمان متجاوز به بیت‌المال پس بگیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به دریافت حقوق چندصد میلیونی از سوی برخی مدیران خصوصی و دولتی، از مسؤولان قضایی کشور خواست تا حق مردم مظلوم را از ظالمان متجاوز به بیت‌المال پس بگیرند.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به موضوع دریافت حقوق کلان از سوی برخی مدیران دولتی و خصوصی، اظهار کرد: دریافت این‌گونه حقوق مصداق بارز بی‌عدالتی است.

 

وی افزود: دریافت بیش از 50 میلیون تومان حقوق ماهیانه از سوی یک مدیر چه عدالتی است؟ از طرف دیگر مگر این مدیران چه هنر و خدماتی دارند که باید چنین حقوقی را دریافت کنند؟

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دریافت این میزان حقوق تجاوز و تعدی به بیت‌المال مسلمانان است، تصریح کرد: باید دستگاه قضایی و سایر نهادهای مسؤول با ورود جدی به این موضوع حق مردم را از ظالمان متجاوز به بیت‌المال پس گیرند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگرچه شمار مدیرانی که چنین حقوق کلانی را دریافت می‌کنند اندک است اما باید با همین تعداد اندک نیز برخورد شده و تمام حقوق دریافتی به بیت‌المال بازگردد.

 

اجرای عدالت عامل به شهادت رساندن امام علی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن نوزدهم ماه مبارک رمضان و سالگرد ضربت خوردن امام علی (ع)، اظهار کرد: آنچه باعث شد نخستین امام شیعیان در مسجد ضربت بخورد اجرای عدالت از سوی این امام همام بود و دشمنانی که تاب تحمل این عدالت را نداشتند اقدام به شهادت امام علی (ع) کردند.

 

وی با بیان اینکه اجرای عدالت همیشه دشمن‌ساز و دشمن‌پرور است، تصریح کرد: اکنون نیز در نظام مقدس جمهوری اسلامی این موضوع جاری و ساری بوده و هر وقت می‌خواهیم در بعضی جاها عدالت درست را اجرا کنیم نعره‌هایی از گوشه و کنار بلند می‌شود.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی همچنین با اشاره به در پیش بودن شب‌های بابرکت قدر، بر استفاده حداکثری از این فرصت‌های معنوی تأکید کرد و افزود: هر شب قدر برابر با 83 سال و سه ماه است ازاین‌رو باید قدر آن را دانسته و از این فرصت بهترین استفاده را ببریم.

 

تأکید بر رعایت بیشتر شأن و حرمت ماه رمضان

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از روزه‌خواری علنی برخی افراد در استان، اظهار کرد: متأسفانه در ماه رمضان مشاهده می‌شود برخی به راحتی در ملأ عام اقدام به روزه‌خواری می‌کنند درحالی‌که بنا به فرموده امام صادق (ع) اگر کسی یک روز بدون دلیل روزه خود را بخورد روح ایمان از بدن او خارج خواهد شد.

 

وی با تأکید بر رعایت بیشتر حرمت و شأن ماه رمضان و روزه‌داران، ادامه داد: متأسفانه در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها دیده می‌شود شماری از مردم با خودروهایی که متعلق به این شهر و استان بوده و نشان می‌دهد مسافر نیستند، اقدام به روزه‌خواری می‌کنند که این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

 

قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی مرهون شهید بهشتی است

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفتم تیرماه، سالگرد فاجعه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام و انقلاب، اظهار کرد: در این فاجعه 72 تن از یاران امام به شهادت رسیدند که خلأ از دست رفتن این بزرگان هیچ‌گاه پر نشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری خدمات و زحمات آیت‌الله شهید بهشتی، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار در تدوین قانون اساسی تلاش‌های بسیاری داشت به‌گونه‌ای که می‌توان گفت نظام و ملت ما قانون اساسی خود را مرهون شهید بهشتی هستند./201/9314/ب1

ارسال نظرات