۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۴۳۴۳۲۲
عضو شورای شهر تهران:

وقف تعدیل اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت است

عضو شورای شهر تهران گفت: اگردر جهت گسترش و نهادنیه شدن سنت حسنه وقف، گامهای عملی توسط رسانه های همگانی برداشته شود، نقش بسیار موثری درتعدیل اقتصادی وتوزیع عادلانه ثروت و منابع مالی در جامعه برداشته خواهد شد.
انصاری

به گزارش خبرگزاری رسا، غلامرضا انصاری، عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: یکی از نکات بارز و ماندگار فقهی و اسلامی در حوزه اقتصادی، وقف است و ما اگر وقف، زکات، نیات و انفاق را بصورت صحیح در جامعه اجرا کنیم، در واقع هیچ فقیر و نیازمندی در جامعه باقی نخواهد ماند.

 

وی افزود: یقینا باید حرکت درست وقف پاسداشت شود و اگر در جهت گسترش این کار، گام های عملی توسط رسانه های همگانی برداشته شود، نقش بسیار مؤثری را در تعدیل اقتصادی و توضیع عادلانه ثروت و منابع مالی در جامعه ایفا خواهد کرد.

 

انصاری بیان کرد: سازمان اوقاف یکی از کار های اساسی که باید در دستور کار خود قرار دهد، آن است که با کمک دولت و مجلس، ساختاری را در شبکه خدماتی و آموزشی ایجاد کند.

 

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: اگر احکام اسلامی از قبیل؛ زکات، نیات واقفان، انفاق و خمس در جامعه عملیاتی و اجرایی شود و نظارت دقیقی توسط حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید و فقها و خصوصا حکومت اسلامی صورت بپذیرد، تاثیرات مثبتی در برقراری عدالت اجتماعی خواهد داشت./1325/د102/ی

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات