۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۳۴۴۱۷

کتاب «تدبر در آیات قرآن» در غزه منتشر شد

کتاب «تدبّر آیات القرآن المبارك: تدبر در آیات قرآن» به زبان عربی و به قلم عبدالکریم عید الحشاش، نویسنده فلسطینی در غزه چاپ و منتشر شد.
کتاب تدبر در قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا، نویسنده کتاب «تدبّر آیات القرآن المبارك: تدبر در آیات قرآن» که ماه جاری میلادی در ۱۰۰۰ نسخه و با همکاری انجمن اسلامی شهر «رفح» در نوار غزه منتشر شده، شرح و تفسیر مختصر، ساده‌ و قابل فهمی از تمامی سوره‌ها و آیات قرآن ارائه داده است.

 

عبدالکریم عید الحشاش، پژوهشگر و نویسنده فلسطینی و یکی از رهبران جنبش «فتح»(جنبش آزادی‌بخش میهنی فلسطین) است و چندین سال از سوی رژیم صهیونیستی تحت تعقیب بوده است.

 

این نویسنده و پژوهشگر فلسطینی، فارغ‌التحصیل دانشگاه دمشق در رشته ادبیات عرب است و تاکنون ۲۸ کتاب تألیف کرده و ده‌ها مقاله و تحقیق با موضوعات مختلف ادبی، اسلامی، علمی و مسئله فلسطین و میراث آن چاپ کرده است.

 

الحشاش درباره این کتاب می‌گوید: «ده‌ها کتاب تفسیری را برای تألیف کتاب «تدبر آیات القرآن المبارک» مورد مطالعه قرار دادم و در نگارش آن از تمامی معلومات و دانش خود در زمینه زبان، لهجه‌ها، اخبار و ضرب‌المثل‌های کشورهای عربی بهره بردم».

 

این کتاب در ۶۱۴ صفحه و تمام رنگی چاپ شده و در آن الفاظ و واژگان قرآن به صورت مختصر و ساده توضیح داده شده است، به‌گونه‌ای که پرده از ابهامات واژگان برداشته و مفهوم حقیقی آن‌ها را تبیین کرده است.

 

سلمان جاد الله، اندیشمند و اسیر آزاد‌شده فلسطینی درباره این کتاب گفت: تدبر آیات القرآن المبارک، اثری ارزشمند و مفید برای امت اسلام است و از آن‌ می‌توان به‌عنوان یک اثر مهم در حوزه علوم قرآنی برای کتابخانه‌‌ها اسلامی فلسطین و جهان اسلام یاد کرد.

 

وی افزود: این کتاب به سبک سهل و ممتنع نگاشته‌شده و سادگی، نبوغ در شرح و تفسیر و تبیین معانی واژگان قرآن از امتیازات این کتاب است، به‌گونه‌ای که درک مفاهیم قرآنی را برای خواننده تسهیل و او را به تفکر در آیات واداشته و دانش و آگاهی را گسترش می‌دهد./847/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات