۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۳۴۵۶۷
محقق و پژوهشگر علوم اسلامی:

سرنوشت انسان با ایجاد انقلاب درونی در شب قدر رقم می‌خورد

حجت الاسلام والمسلمین محمدی‌خراسانی انقلاب و تحول درونی را بهترین عمل در شب قدر عنوان کرد و گفت: مؤمنان باید قدر شب قدر را دانسته و در این شب تحولی در دل و جانشان به وجود آورند تا سرنوشت یک ساله خود را مالامال از خیر و برکت قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی‌خراسانی، محقق و پژوهشگر علوم اسلامی و عضو هیأت مدیره مرکز خدمات حوزه علمیه قم

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی‌خراسانی، محقق و پژوهشگر علوم اسلامی و عضو هیأت مدیره مرکز خدمات حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرصت طلایی شب قدر در اهمیت استفاده از آن اظهار داشت: در اهمیت شب قدر همین بس که خدا آن را قرار داده است و خود او بهتر از همه شب قدر را توصیف کرده و می فرماید ما این قرآن را در شب قدر نازل کرده ایم.

 

از قرآن، مائده بزرگ آسمانی غافل مانده ایم

وی با بیان این که قرآن سفره گسترده برکات الهی است، عنوان کرد: متأسفانه جوامع اسلامی قدر این مائده بزرگ آسمانی را نمی دانند؛ عده ای سرگرم تلاوت خالی بوده و از توجه به معانی آن غافل هستند و عده ای نیز از همین مسأله هم بی بهره اند.

 

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی افزود: شما ببینید مسیحیت به جهت یک مائده مادی که فقط شکم حواریون حضرت عیسی(ع) را سیر کرد آن روزی که مائده نازل شد را جشن می گیرند ولی ما مسلمان ها به این سفره بزرگ آسمانی که غذای روح ما را تأمین می کند اهمیت چندانی نمی دهیم، بنابراین باید در شب قدر قرآن را فهمید و عمق آن را درک کرد.

 

ارزش فراوان شب قدر

حجت الاسلام والمسلمین محمدی‌خراسانی ادامه داد: شب قدر آن قدر بزرگ است که حتی خدا خطاب به پیامبرش در سوره قدر می فرماید تو نیز ارزش و منزلت شب قدر را نمی دانی و در اوج بیان بزرگی این شب آیه سوم سوره قدر است که آن را بالاتر از هزار ماه یعنی ارزشی بیش از عمر طبیعی یک انسان می داند و به شرط آن که انسان شب قدر را گرامی بدارد مقدرات خیر و نیکی برای او رقم می خورد.

 

وی با اشاره به نزول فرشتگان در شب قدر به زمین اضافه کرد: ملائکه در این شب امور را خدمت امام زمان(عج) می آورند تا مقدرات یک ساله انسان ها را رقم بزند، بنابراین مؤمنان باید قدر شب قدر را دانسته و در این شب یک انقلاب و تحولی در دل و جان خود به وجود آورند تا سرنوشت یک ساله خود را مالامال از خیر و برکت قرار دهند./1330/ت302/ی

 

ارسال نظرات