۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۷
کد خبر: ۴۳۴۵۸۳
اسماعیلی:

ممانعت آل سعود از حضور ایران در حج کمک به دشمنان اسلام است/ عقب افتادگی علمی خلاف دستور قرآن است

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان این که امیرمؤمنان می فرمایند اگر مکه و موسم حج خلوت شود دشمنان مهلت نخواهند داد، گفت: امسال سعودی ها اجازه حج به شیعیان و مسلمانان ایرانی ندادند که این کار کمک و فرصت ایجاد کردن برای دشمنان است.
محسن اسماعیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه یک سیما پخش شد، با اشاره به به وصیت های امیرالمؤمنین(ع) به شیعیان گفت: وصیت به معنای سفارش  است، هیچ لزومی ندارد که انسان سفارش را موقع مرگ انجام دهد از این رو گفته اند خوب است هرکس در هرسنی سفارش هایی را که برای بازماندگان خود لازم می داند بنویسد و بگوید.

 

وی افزود: وصیت می تواند مالی باشد و همچنین می تواند به مسائل اخلاقی و اعتقادی نیز تعلق گیرد، امیرمؤمنان هم وصیت مالی داشتند و هم وصیتی که برای همگان در طول تاریخ است، یکی از موضوعات مهم و جذابی که انسان می تواند درباره آن در نهج البلاغه کار کند وصیت نامه های امیرالمؤمنین(ع) است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامه 47 نهج البلاغه اظهار داشت: این وصیت را حضرت پس از ضربت انجام داده است، باید این نامه را مورد توجه و عمل قرار داد؛ حضرت در این وصیت نامه افزون بر فرزندان بزرگوار خودشان همه کسانی که وصیت به آن ها می رسد را خطاب قرار می دهند از این رو از وصیت حضرت در امروز باید استفاده کرد.

 

وی ادامه داد: نخستین سفارش حضرت رعایت تقوا است یعنی انسان از خدا بترسد و در برابر پروردگار جسور نباشد، تقوا مسأله پیچیده ای نیست تقوا یعنی هرچه خداوند فرموده انسان انجام دهد و هر چه را نهی کرده انسان از انجام آن پرهیز کند.

 

اسماعیلی با بیان این که حضرت با وجود ضربه خوردن و قرار داشتن در آستانه شهادت توصیه به نظم کردند، ابراز داشت: حضرت تأکید دارند که بدون برنامه نباید عمل شود، فرد فرد انسان ها باید برای زندگی برنامه داشته باشند چه برسد به کشور، خوشبختانه مرسوم است که برای کشور نیز برنامه های چند ساله نوشته می شود، انسان ها به ویژه جوانان باید برای زندگی خود برنامه داشته باشند و هرچه پیش آمد خوش آمد روش زندگی شیعه امیرمؤمنان نیست.

 

وی عنوان کرد: یکی دیگر از توصیه های حضرت علی(ع) ایجاد دوستی و آشتی بین دو نفری است که با یکدیگر قهر هستند و اختلاف دارند، اگر انسان بین دو نفری که با یکدیگر قهر هستند آشتی دهد ثوابش از یک سال نماز و روزه بیشتر است، برخی این ثواب را انجام نمی دهند هیچ بلکه بین دو نفر نیز اختلاف می اندازند، این افراد چگوه می توانند بگویند که شیعه حضرت هستند.

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: توجه به ایتام دیگر توصیه حضرت در بستر شهادت بود و فرمودند که مبادا آنها  گرسنه بمانند و شأنشان رعایت نشده و کوچک شمرده شوند، امیرالمؤمنین در زمینه توجه به همسایگان نیز سفارش کردند، متأسفانه امروزه زندگی ها کمی سخت شده و گاهی همسایه از همسایه خود خبر ندارد.

 

وی اضافه کرد: حضرت فرمودند که حواس ها باید به قرآن باشد و مبادا دیگران در عمل به قرآن از شیعیان جلوتر باشند، قرآن دعوت به وحدت می کند مبادا کفار واحد، همدل و همزبان باشند اما مسلمین و شیعیان از یکدیگر فاصله بگیرند؛ قرآن دعوت به علم، تعقل و پیشرفت کرده است، اگر ما از نظر علمی پیشرفت نداشته و عقب افتاده باشیم به قرآن عمل نکرده ایم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حضرت علی(ع) فرمودند که شیعیان نباید نسبت به نماز بی تفاوت باشند، گفت: نماز ستون خیمه دین است، توصیه دیگر حضرت مراقبت از مکه و مراسم حج است که نباید خلوت شود، فرمایش امیرمؤمنان این است که اگر مکه خلوت شد دشمنان مهلت نخواهند داد.

 

وی افزود: امسال سعودی ها اجازه حج به شیعیان و مسلمانان ایرانی ندادند که این کار کمک و فرصت ایجاد کردن برای دشمنان است، حضرت در توصیه ای دیگر فرمود با مال، جان و زبان خود در راه خداوند جهاد کنید، در جامعه علوی امر به معروف و نهی از منکر نباید فراموش شود که افراد نالایق مسلط شده و دعاها مستجاب نمی شود./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات