۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۳۴۶۸۲

نگاهی به چالش‌های مسلمانان در اسپانیا

مسلمانان اسپانیا با وجود قرن‌ها اقامت در این کشور اروپایی همچنان با مشکلات و چالش‌هایی مواجه هستند.
مسلمانان در اسپانیا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل ایکنا، از دوران طلایی اسلام در آندلس، مسلمانان بخشی جدانشدنی از جامعه اسپانیا بوده‌اند؛ حتی با وجود چالش‌های متعددی که در دوران تفتیش عقاید از سال ۱۴۷۸ با آن مواجه بوده‌اند.


گرچه مسلمانان قرن‌ها است در اسپانیا زندگی می‌کنند؛ اما تعداد آن‌ها به تعداد همتایانشان در دیگر کشورهای اروپایی نمی‌رسد.


طبق آمار سال ۲۰۱۵ تعداد شهروندان مسلمان اسپانیا حدود ۲ میلیون نفر است.


ریاج تارتاری، رییس فدراسیون جوامع اسلامی اسپانیا می‌گوید: جامعه کنونی اسپانیا در مجموع بسیار پذیرای مسلمانان است و تعداد حوادث ناشی از اسلام‌هراسی محدود است.

 

تارتاری با اشاره به اینکه این فدراسیون به نقش خود در محکوم‌کردن اقدامات تروریستی ادامه می‌دهد، می‌افزاید: مشکل مسلمانان این است که نگران هستند که اقدامات اسلام‌هراسانه به خاطر تأثیرات کشورهای همسایه افزایش یابد.

 

وی می‌‌گوید: از دیگر چالش‌های موجود، کمبود منابع آموزشی اسلامی برای کودکان مسلمان در مدارس است؛ مشکلی که برای دیگر اقلیت‌های دینی اسپانیا وجود ندارد. در حالیکه مسلمانان مانند دیگران، شهروندان اسپانیا هستند و حقوق مشابهی دارند.

 

تارتاری گفت: مشکلات مسلمانان اسپانیا حتی تا زمان مرگ نیز آنان را دنبال می‌کند و دشواری احداث قبرستان‌های اسلامی از دیگر مشکلات آنان است.

 

وی افزود: فدراسیون در تلاش است که حداقل یک قبرستان برای جمعیت مسلمان در هر استان اسپانیا احداث کند.

 

بنابر آمارهای فدراسیون جوامع اسلامی اسپانیا، بیشترین جمعیت مسلمانان(حدود ۵۱۰ هزار نفر) در شهر کاتالونیا زندگی می‌کنند. پس از آن اندلس، مادرید و والنسیا بیشترین جمعیت مسلمانان را دارند./982/ب102/د

ارسال نظرات