۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۳
کد خبر: ۴۳۴۷۳۴

مخالفت خانواده‎های قربانیان کشتی ناوگان آزادی غزه با عادی‎سازی روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی

خانواده های قربانیان حمله رژیم صهیونیستی به کشتی ناوگان آزادی غزه در سال 2010 میلادی مخالفت خود را با عادی سازی قریب الوقوع روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
یادبود قربانیان کشتی ناوگان آزادی غزه

به گزارش خبرگزاری رسا، خانواده های قربانیان حمله رژیم صهیونیستی به کشتی ناوگان آزادی غزه در سال 2010 میلادی اعلام کردند که با عادی سازی قریب الوقوع روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی مخالف هستند.

 

قرار است مذاکره کنندگان رژیم صهیونیستی و ترکیه امروز و در شهر رم ایتالیا دور یکدیگر جمع شوند تا در مورد رسیدن توافق بر سر عادی سازی روابط پس از شش سال به نتیجه برسند.

 

اسماعیل بیلگن، که پدرش یکی از قربانیان کشتی موسوم به ناوگان آزادی غزه بود در این ارتباط به پایگاه خبری Middle East Eye گفت که عادی سازی روابط به شکل حاضر توهین به یاد و خاطره پدر وی و سایر شهدای این حادثه است. 

 

وی دولت ترکیه را به دست کشیدن از اصول و ارزش های خود متهم کرده و گفت: پدر من و دوستانش در حالی مردند که تلاش داشتند توجه جامعه جهانی را به محاصره ضد انسانی غزه جلب کرده و آن را از میان بردارند اما اکنون به نظر می رسد که شهادت آنان بی ثمر بوده است.

 

سیگدم توپکواوغلو، که شوهر خود را در حادثه حمله نظامیان صهیونیست به ناوگان آزادی از دست داد نیز مخالفت خود را با عادی سازی روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

 

این خانم ترکیه خود نیز در کشتی ناوگان آزادی غزه حضور داشته و چند روزی را نیز در اسارت صهیونیست ها به سر برد.

 

سیگدم توپکواوغلو با انتشار بیانیه ای به تلاش های ترکیه و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط واکنش نشان داده و گفت که در هیچ شرایطی نباید این توافق با "صهیونیست هایی که دستشان به خون آلوده است" به ثمر برسد.

 

گفتنی است، نظامیان رژیم صهیونیستی در 31 ماه می سال 2010 میلادی در آبهای بین المللی دریای مدیترانه به کشتی موسوم به ناوگان آزادی غزه که قصد شکست محاصره تحمیلی غزه را داشت حمله کردند.

 

9 شهروند ترکیه ای در نتیجه حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی به قتل رسیده و 50 تن دیگر نیز زخمی شدند. یکی از مجروحان نیز بعدا در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد./990/ب903/د

ارسال نظرات